מאות פעילי ימין עלו היום להר הבית; המשטרה הרחיקה 13 יהודים

כוחות משטרה רבים נפרסו בירושלים בחול המועד: במהלך היום הורחקו מהר הבית 13 יהודים • רפאל מוריס, יו"ר 'חוזרים להר', שנעצר בערב החג כשעשה את דרכו להר הבית עם גדי, שוחרר לבית הוריו, מחוץ לירושלים, שם ישהה עד סוף החג
חיים טוויל
ט"ז ניסן התשע"ו / 24.04.2016 10:02

מחוז ירושלים במשטרה תגבר את כוחותיו בעיר עם תחילת חול המועד פסח: שוטרים רבים יסיירו באתרי התיירות ובעיר העתיקה, לשם צפויים להגיע, בין היתר, מאות פעילי ימין המתכננים לעלות להר הבית.

לפי התקנות, מהשעה 7:30 ועד 11:00 ומ-13:30 ועד 14:30 הורשו קבוצות של יהודים להיכנס אל שטח הר הבית.

במהלך היום נכנסו להר הבית 1043 מבקרים מהם 885 תיירים.

במהלך היום הרחיקה משטרת ישראל 13 יהודים משטח הר הבית, לאחר שלטענתה, “הפרו את כללי הביקור במקום”. שלושה מהיהודים שהורחקו הם נערים.

כמו כן עוכב ערבי שהפר את הסדר.

מהמשטרה נמסר: “המשטרה מבהירה כי לא תאפשר להפר את שלום הציבור וביטחונו, תפעל בנחישות כלפי כל מי שינסה  לעשות כן ומצפה מהציבור לגלות אחריות ולהישמע להוראות השוטרים”.

בתוך כך, התביעה המשטרתית הגישה הבוקר כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים נגד יו”ר תנועת ‘חוזרים להר’, רפאל מוריס.

מוריס נעצר בערב החג, בעת שעשה את דרכו להר הבית כשבידיו גדי, במטרה להקריב קורבן פסח.

מוריס הואשם בהפרת צו מינהלי שאסר עליו להיכנס לירושלים מערב חג הפסח, זאת לאחר שמפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק, הוציא ביום חמישי לכמה פעילי ימין צווים המגבילים את כניסתם לירושלים.

מדובר בבקשה חסרת תקדים,  בה המשטרה מבקשת לעצור לחודשים רבים אדם שהורחק לכמה ימים.

אלא שבית משפט השלום שחרר את מוריס. זאת לאחר שעורך דינו איתמר בן גביר הציג בפני התביעה המשטרתית שורה של החלטות בהן שוחררו פעילים של ה’מורביטאת’.

לאחר שבמחלקת התביעות בדקו מחדשאת  עמדתם סוכם שמוריס ישוחרר עד סוף החג לבית הוריו, מחוץ לירושלים.

עו”ד בן גביר: “שמח שעצרנו את ההשתוללות של  המשטרה מיום שישי והושגה החלטה מאוזנת. לטעמי מוריס צריך לקבל צל”ש על מאבק למען זכות התפילה בהר הבית, אך בכל מקרה נדמה לי שגם המשטרה הבינה שמדובר בבקשה מופרזת וקיצונית וחבל שדווקא בזמן שהשר הממונה הוא גלעד ארדן, המשטרה מגישה בקשות מרחיקות לכת ומבקשת לעצור לחודשים רבים צעיר המבקש לממש זכותו בהר הבית”.

בערב החג ניסו כמה מפעילי ‘חוזרים להר’, ובהם יו”ר תנועת ‘חוזרים להר’, להיכנס להר הבית כדי להקריב קרבן פסח. חלקם הביאו עמם גדיים. כ-15 מהם עוכבו או נעצרו, ובראשם מוריס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות