למרות בקשת שרה נתניהו: השופטת סירבה לפסול עצמה

נדחתה בקשתה של שרה נתניהו, לפסילת השופטת פרוז'ינין מלנהל את התביעה שהגיש גיא אליהו, עובד לשעבר במעון ראש הממשלה בעקבות פסיקתה הקודמת בתיק מני נפתלי • הפרקליטות: "הנתבעים סבורים כי אין חשש למשוא פנים"
דוד ליבוביץ
כ"ד אדר ב' התשע"ו / 03.04.2016 18:56

נדחתה בקשתה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לפסילת השופטת דיתה פרוז’ינין מלנהל את התביעה שהגיש עובד לשעבר – גיא אליהו, במעון ראש הממשלה, כך נחשף בחדשות 2.

נתניהו ביקשה לפסול את השופטת שפסקה בעבר בתיק מני נפתלי, ועורך דינה יוסי כהן הסביר: “בעקבות הפסיקה של פרוז’ינין בתביעה של מני נפתלי, בה נקבע כי על נתניהו לשלם פיצויים בשל “תנאי ההעסקה הפוגעניים במעון ראש הממשלה” – יש למצוא שופט אחר.

“קביעותיו של בית הדין בפסק הדין בכל הקשור להעסקה הפוגענית, מחייבות, בכל הכבוד, את פסילתו”, הוסיף, “הקביעה מעידה כי דעתו של בית הדין ‘נעולה’ והוא אינו פתוח לשכנוע”.

גורם המקורב לנתניהו מסר  לחדשות 2: “רעיית ראש הממשלה ערערה על פסק הדין בשל הטעויות הרבות שנפלו בו. גם הפרקליטות ערערה עליו וכתבה כי ׳המדינה סבורה שנפלו טעויות בקביעות העובדתיות בו׳ – נועל את עמדתה של השופטת ולא מאפשר לה לפסוק אחרת בעניין גיא אליהו”.

אלא שהפרקליטות סירבה לקבל את הבקשה: “הנתבעים סבורים כי אין חשש למשוא פנים ולפיכך אין עילה לפסילת השופטת, בית הדין הנכבד יכריע בעניינו של גיא אליהו בהתאם לפלוגתאות שנקבעו בתיק זה ועל סמך מכלול החומר שהונח לפניו”. השופטת כאמור, קיבלה את עמדת הפרקליטות.

עו”ד נעמי לנדאו, מומחית לדיני עבודה המייצגת את גיא אליהו ואת מני נפתלי התייחסה להחלטה. “השופטת דחתה את הבקשה מנימוקים ענייניים וביניהם פסקה כי הקשה הוגשה בשיהוי ניכר”, אמרה. “מעבר לכך קבעה כי הסעדים שונים: גיא אליהו תבע 4 סעדים שרק אחת מהם היא העסקה פוגענית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות