הגר”ד לאו פנה לשב”ס: “תמצאו דרך לאפשר לאטינגר להשתתף בברית”

הרב הראשי שיגר מכתב לנציבת השב"ס עפרה קלינגר בבקשה לאפשר לעציר המנהלי מאיר אטינגר להשתתף בברית המילה לבנו: "אי השתתפותו בברית לבנו עלולה לגרום לו לצער כל ימי חייו" • רעייתו: "מסרבים לקיים את הברית בכלא" • מחר בבוקר: דיון בערעור בעליון
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשע"ו / 03.04.2016 20:17

הרב הראשי, הגר”ד דוד לאו, נענה הערב (ראשון) לפניית אשתו ובני משפחתו של העציר המנהלי מאיר אטינגר ופנה לנציבת שירות בתי הסהר, רב-גונדר עפרה קלינגר, בבקשה לאפשר לאטינגר להשתתף בברית המילה לבנו – שתתקיים מחר.

“ברית המילה היא אחת המצוות החשובות ביותר לעם ישראל ומעידה על הברית שבין עם ישראל לקדוש ברוך הוא והינה אחד מהמאורעות המיוחדים בחיי האב. אין ספק שאי השתתפותו בברית המילה לבנו עלולה לגרום לו לצער כל ימי חייו”, כתב הרב לאו.

הרב הראשי ביקש, “לעשות כל מאמץ ולמצוא דרך לאפשר למר אטינגר להשתתף בברית המילה לבנו, כמובן תוך שמירה על צרכי ודרישות הביטחון והנהלים הנוגעים בדבר”.

בתוך כך, שופט ביהמ”ש העליון מני מזוז קבע דיון למחר בשעה 9:00 בערעור שהגיש עו”ד עדי קידר מארגון חוננו על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלא לאפשר לאטינגר להשתתף בברית המילה של בנו.

רעייתו של העצור המנהלי, מוריה אטינגר, הבהירה הערב כי בני המשפחה מסרבים לקיים את ברית המילה בתוך הכלא, לאחר ששופט מחוזי בבאר שבע הציע לקיים את הברית בתוככי בית הכלא, בנוכחות מצומצמת של 15 אנשים.

היום פנתה מוריה במכתב אישי אל הרבנים הראשיים, הגר”ד לאו והראשון לציון הגר”י  יוסף, בבקשה שיפעלו ויסייעו לה שבעלה יהיה נוכח בברית המילה של בנם הבכור.

מוריה כתבה: “ב”ה זכינו בעלי מאיר אטינגר ואני ונולד לנו בננו הבכור, אשר מחר יום שני יכנס אי”ה לבריתו של אברהם אבינו. בחודשיים הקרובים, על פי הנראה עתה, בעלי לא יגדל את בנו בביתנו אך גם לא על כך אני פונה אליכם”.

אטינגר קוראת לרבניים הראשיים: “בקשתי אחת היא – אבקש שלא תשבו מנגד, אלא תפעלו על מנת לאפשר לבעלי להיות נוכח בברית המילה של בננו! לא יתכן שבמדינת היהודים תימנע הזכות מאב למול את בנו!”

אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו על ידי שר הביטחון משה בוגי יעלון. הוא שוהה מאז במעצר, ללא ראיות או כתב אישום. לפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות