אשת העציר לרבנים הראשיים: “סייעו לבעלי להיות בברית של בננו!”

אשת העציר המנהלי מאיר אטינגר מנסה לגייס את הרבנים הראשיים כדי שיסייעו לבעלה לצאת לברית המילה של בנם הבחור: "לא יתכן שבמדינת היהודים תימנע הזכות מאב למול את בנו!"
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשע"ו / 03.04.2016 15:59

מוריה אטינגר, רעייתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר, פנתה היום (ראשון) במכתב אישי אל הרבנים הראשיים הגר”ד לאו והראשון לציון הגר”י  יוסף, בבקשה שיפעלו ויסייעו לה שבעלה יהיה נוכח בברית המילה של בנם הבכור.

זאת לאחר שבית המשפט המחוזי קבע כי אטינגר לא יוכל לצאת אל טקס ברית המילה.

מוריה כתבה: “ב”ה זכינו בעלי מאיר אטינגר ואני ונולד לנו בננו הבכור, אשר מחר יום שני יכנס אי”ה לבריתו של אברהם אבינו. בחודשיים הקרובים, על פי הנראה עתה, בעלי לא יגדל את בנו בביתנו אך גם לא על כך אני פונה אליכם”.

אטינגר קוראת לרבניים הראשיים: “בקשתי אחת היא – אבקש שלא תשבו מנגד, אלא תפעלו על מנת לאפשר לבעלי להיות נוכח בברית המילה של בננו! לא יתכן שבמדינת היהודים תימנע הזכות מאב למול את בנו!”

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש בשעות הצהריים ערר לבית המשפט העליון על ההחלטה שלא לאשר את יציאתו של אטינגר לברית.

בתוך כך, כשלושים בני משפחתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר הפגינו אמש (מוצאי שבת) בגשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים במחאה על מעצרו המנהלי ובקריאה לאפשר לו להשתתף בברית של בנו הבכור אשר צפויה להתקיים ביום שני.

בני המשפחה נשאו במקום כרזות “שחררו את מאיר”, “מעצר מנהלי לא ליהודים” ו- “תנו למאיר להשתתף בברית של בנו”.

אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו על ידי שר הביטחון משה בוגי יעלון. הוא שוהה מאז במעצר, ללא ראיות או כתב אישום. לפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות