בית המשפט: העציר המנהלי מאיר אטינגר לא ישוחרר לברית של בנו

השופט דחה את עתירתו של העצור המנהלי וקבע כי לא יוכל לצאת לברית המילה של בנו הבכור • בארגון חוננו מתכוונים להגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט העליון: "אסירים פליליים מסוכנים יוצאים לחופשות. הוא במעצר רק על רקע עמדותיו האידיאולוגיות ולא על רקע מסוכנות ספציפית"
חיים טוויל
כ"ד אדר ב' התשע"ו / 03.04.2016 13:40

שופט בית המשפט המחוזי בב”ש, דחה את עתירתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר וקבע כי לא יוכל לצאת לברית המילה של בנו הבכור, שתתקיים מחר – יום שני.

השב”כ ושירות בתי הסוהר התנגדו ליציאת אטינגר לברית המילה, גם בליווי סוהרים. רשויות שב”ס הציעו לקיים את ברית המילה בתוככי הכלא.

בעקבות ההחלטה אומרים בארגון חוננו כי בכוונתם להגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט העליון, ולדרוש את יציאתו של אטינגר לברית.

אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו על ידי שר הביטחון משה בוגי יעלון. הוא שוהה מאז במעצר, ללא ראיות או כתב אישום. לפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים.

עו”ד סימה כוכב המייצגת את אטינגר מטעם חוננו: “אנו מצרים על ההחלטה ומאוכזבים ממנה. התחושה היא מאוד קשה, שהגורמים האמונים על האישור ליציאה נהגו שלא בניקיון כפיים ויש פה רדיפה כלפי מאיר אטינגר.

“חשוב להדגיש שמדובר בעציר מנהלי ולא באסיר פלילי. אסירים פליליים מסוכנים יוצאים לחופשות ומאיר אטינגר נמצא מאחורי סורג ובריח, בלי שהוגש נגדו כתב אישום, ורק על רקע עמדותיו האידיאולוגיות ולא על רקע מסוכנות ספציפית ולכן אין סיבה למנוע את יציאתו לברית המילה”.

בחודשים האחרונים שוהה אטינגר בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות