הליכוד תוקף: “סער פתח בקריירה חדשה כטוקבקיסט. מקשקש מסלון”

השר לשעבר תקף בראיון בגל"צ את נתניהו ומדיניותו במאבק נגד הטרור - וחטף תגובה זועמת מהליכוד: "מדובר באדם חסר כל ניסיון בטחוני שלא קיבל החלטה מבצעית מימיו. לקשקש מהסלון לא עולה כסף"
יוני גרין
ל' אדר א' התשע"ו / 10.03.2016 11:09

דבריו של השר לשעבר גדעון סער בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) בגלי צה”ל על כשלונה של הממשלה בטיפול בטרור עוררו זעם רב בתנועת הליכוד.

בתגובה רשמית מטעם המפלגה נאמר: “נראה שגדעון סער פתח בקריירה חדשה כטוקבקיסט. מדובר באדם חסר כל ניסיון בטחוני שלא קיבל החלטה מבצעית מימיו, אבל לקשקש מסלון ביתו על המצב הביטחוני כאילו הוא מבין את השיקולים הניצבים אל מול הדרג המדיני – זה לא עולה כסף”.

בליכוד הוסיפו: “הממשלה מובילה צעדים חסרי תקדים במלחמה מול הטרור וכך תמשיך לעשות. צה”ל, השב”כ, המשטרה וכל כוחות הביטחון פועלים בנחישות רבה תוך גיבוי מלא מהדרג המדיני. כל השאר – קישקושים של פוליטיקאים שנועדו לקושש קולות”.

סער תקף בראיון את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען שכשל בטיפולו בגל הטרור.

“כנראה שהטיפול לא היה מוצלח. כנראה שעד עכשיו הוא גם די נכשל”, אמר סער. “בוא נאמר את הדברים בצורה ברורה ומפה אולי אפשר יהיה גם להגיע למקומות אחרים”.

לדבריו, הממשלה כושלת בהצבת יעד ברור במאבק נגד גל הטרור. “הצבת יעד היא הדבר הכי חשוב בדרך להשגת היעד. ברגע שאתה לא מציב יעד – אתה משתרך, אתה נגרר, כמו באותם 50 ימים של המערכה המפוארת מול החמאס”, אמר בהתייחס למבצע צוק איתן. “אני לא חושב שהיא הייתה צריכה להימשך 50 יום”.

לדבריו, “יש מסיתים במסגדים ובתקשורת שמלבים וקוראים לרצח יהודים. האנשים האלה צריכים להישלח אחר כבוד לרצועת עזה. ללא יצירת תודעת הפסד ברמה האישית אצל אותם מסיתים וגם ברמה הלאומית אצל הפלסטינים, לא ניתן לקוות שהאינתיפאדה הזאת תסתיים מעצמה באיזשהו אופן. זה לא יקרה”.

סער טען עוד כי יש להגביר את הבנייה בירושלים. “יש מהלכים שצריך היה לבצע מזמן ולא מתבצעים. אין כמעט בנייה בהיקף משמעותי ליהודים בירושלים, ויש הרבה מאוד בנייה בלתי חוקית של ערבים בירושלים. אם המגמות האלה יימשכו בשנת 2030 – יהיה תיקו דמוגרפי בירושלים ומכאן ואילך אולי יהיה רוב ערבי בעיר. צריך לחזק את האחיזה שלנו בירושלים. יש מאמץ פלסטיני ליצור רצף טריטוריאלי מבית לחם לרמאללה – אין שום מענה בצד הישראלי למהלכים האלה”.

בראיון הוסיף סער כי עדיין לא החליט אם יחזור לפוליטיקה וסרב להתחייב כי ישוב לליכוד.

“מאחר שלא החלטתי אם מחר אני חוזר לחיים ציבוריים, אז אני לא חייב לתת תשובה קונקרטית מתי אני אחזור ואיך אני אחזור – כי פשוט לא החלטתי”, אמר סער.

“אני לא מתגעגע במיוחד לפוליטיקה, המדינה למרות זאת חשובה לי, ויותר חשובה ממני, ולפוליטיקה אני אחזור רק אם ארגיש שאני יכול לעשות שינוי. אין לי עניין לחזור לפוליטיקה בשביל לתפוס כיסא. בעיניי לשקול לחזור לחיים הפוליטיים זה אם אזהה סיטואציה שבה אני יכול לעשות שינוי. אני לא קרוב לנקודת ההחלטה הזאת. כאשר אקבל אחלטות אודיע אותם לציבור בצורה הברורה ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות