הפרשן הצבאי: אפשר סבב מינויים? אז אפשר להחליף גם את הרמטכ”ל

הפרשן יוסי יהושוע קובע כי בעקבות סבב המינויים בצה"ל - "קיים חשש אמיתי לאובדן האמון הציבורי בפיקוד ואף לפגיעה במוטיבציה לכל אורך הצבא" • "אי אפשר למנות את תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן, התפקיד הכי חשוב בצבא, בלי להציג לציבור תחקיר שמנקה אותו מאחריות"
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ד / 03.05.2024 11:39

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי  של ‘ידיעות אחרונות’, מזהיר מפני אובדן אמון בצה”ל, בעקבות סבב המינויים עליו הוכרז אמש – וקובע כי מהלך כזה מצדיק גם את החלפת הרמטכ”ל.

“אם אפשר להחליף כל כך הרבה קצינים במטכ”ל, אפשר להחליף גם את הרמטכ”ל ואפשר גם ללכת לבחירות. גם אם לרמטכ”ל יש סיבות ענייניות לקדם את הצבא בזמן שהדרג הפוליטי נפטר מהאחריות כמו משמיכות עם סקביאס, מעמדו הציבורי לא מאפשר לו לנהוג כמוהם”, כתב יהושע בחשבוןהטוויטר שלו.

הוא הוסיף: “קיים חשש אמיתי לאובדן האמון הציבורי בפיקוד ואף לפגיעה במוטיבציה לכל אורך צה”ל. אם נשלים עם נורמה שבה ‘אחריות’ היא מושג ריק מתוכן, זה לא משנה מה יהיו התוצאות בשדה הקרב: המלחמה על דמותו של צה”ל תסתיים בהפסד”.

מיד לאחר ההכרזה של דובר צה”ל  על המינויים החדשים – תקף יהושוע: “אי אפשר למנות את תא”ל שלומי בינדר לראש אמ”ן, התפקיד הכי חשוב בצבא, בלי להציג לציבור תחקיר שמנקה אותו מאחריות להיערכות המקדימה ולעובדה שצה”ל פשוט לא היה בשבעה באוקטובר. זו התנהגות מנותקת של הרמטכ”ל ושר הביטחון”.

גם מינויו של תא”ל דדו בר-כליפא לראש אכ”א, נראה לו תמוה. “מה לדדו ולאכ”א? למה לבזבז אותו שם? מתי ראש אכ”א קודם לאלוף פיקוד? למה הוא לא בפיקוד מרחבי או בעורף? אם כך יסגר אז לקחים לא באמת הופקו. אגב זה לא מינוי דחוף. למה הרצי צריך להחליף ראש אכ”א ולעצב את המטכ”ל לרמטכ”ל הבא? השניים מצפצפים על כולנו ואין מי שיעצור את זה”.

יהושוע טען כי גם מינוי תא”ל אבי בלוט למפקד פיקוד מרכז נובע מחשיבה מוטעית. “בלוט קצין מצטיין שעד לאחרונה כיהן כמפקד אוגדת יהודה ושומרון והוביל את הלחימה בטרור. האם הוא ראוי להתמנות לאלוף? בוודאי. האם לפיקוד המרכז? פחות”.

הוא הסביר: “את כל תפקידיו עשה באותו פיקוד: מח”ט חברון, ומאו”ג איוש. הוא לא מכיר את פיקוד הצפון והדרום וכך לא בונים אלוף בכיר במטכ”ל. עושים בדיוק אותה טעות שנעשתה עם האלוף ניצן אלון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות