אפי איתם תוקף: צה”ל עומד בפני תבוסה. זה הזמן לפסטיבל מינויים?

תא"ל מיל' אפי איתם, לשעבר מפקד עוצבת הגליל, מותח ביקורת על סבב המינויים בצמרת הצבא: "מה אתם ממנים עכשיו? צה"ל לא יכריע את סינוואר אם יחכו עם המינוי של אלוף פיקוד מרכז או ראש אכ"א החדש?" • "תכריעו את הלחימה בעזה, אחר כך, תעסקו במינויים והתפטרויות"
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ד / 03.05.2024 13:56

תא”ל (מיל’) אפי איתם מתח היום (שישי) בראיון ל-103FM ביקורת חריפה על סבב המינויים במטכ”ל, עליו החליטו שר הביטחון יואב גלנט  והרמטכ”ל הרצי הלוי – בזמן המלחמה.

“צריך להבין שהעיתוי של מינוי האלופים לא יכול להיות מנותק מההקשר של חצי שנת מלחמה, שבה אנחנו עומדים – והלוואי ואתבדה – בפני תבוסה”, אמר. “כל העניין הפרסונלי כזה או אחר, ואפשר להיכנס לרכילות ושיקולים, צה”ל עומד בפני תבוסה, והתבוסה הזו תוצאה ישירה של המצרף הפוליטי, האזרחי והמטה הכללי. אל תתעסקו בכלום, תכריעו את הלחימה בעזה, אחר כך, שלושה חודשים מהיום תעסקו במינויים והתפטרויות”.

איתם תקף את הדרך בה פועלת ישראל נגד חמאס: “אנחנו עכשיו מנהלים קרב של פיראטים על איזה סיפון של ספינה שהולכת ומתמלאת במים, הולכת וטובעת – ספינת הביטחון של מדינת ישראל, אחרי שחצי שנה כל צה”ל, חיל האוויר, המילואים, הטנקים, כל מה שיש למדינת ישראל לא הצליח לכבוש את עזה ולהכריע את ארגון הטרור הקטן מאלו שעומדים מולנו, זה צריך לעורר בנו רעדה, זעם, כעס וקריאה נחרצת, בלי לעסוק עכשיו בשום קרבות צדדים.

“צריך להגיד אמירה חד משמעית – אתם, המטה הכללי והממשלה, לא תביסו את מדינת ישראל ואת עם ישראל. זו יצירה קולקטיבית של כולנו, ואם הבאתם אותנו לעבר פי פחת כאלה, תשתקו ותתעסקו רק בדבר אחד – להביא את החטופים, להכריע את חמאס, לכבוש את רפיח, לא לקנות סיפורים. רק זה, כמו בולדוגים, אחר כך נתעסק בדברים אחרים”.

איתם תהה: “מה אתם ממנים עכשיו? צה”ל לא יכריע את סינוואר אם יחכו עם המינוי של אלוף פיקוד מרכז או ראש אכ”א החדש? צריך להוציא אנשים מנוסים מאוגדות השדה כדי למנות אותם למז”י ואכ”א? זו אמירה. אנחנו מנהלים את הצבא כאילו אין מלחמה. תהיה ראש אכ”א של צבא שלא הצליח לנצח את חמאס אחרי חצי שנה של לחימה? זה הכול פסטיבל כשהספינה הביטחונית טובעת”.

הוא הוסיף:  “המלחמה הזו נועדה להכריע את חמאס, להשמיד את יכולותיו, כולל יכולותיו להחזיק את החטופים שלנו. לא נקבל מהם הנחות, מתנות חינם. המתנות שהם מוכנים לקבל מאיתנו פירושן תבוסה, תבוסה של מדינת ישראל, נסיגה מכל שטח עזה, החזרת חמאס, וכל מי שנפל במלחמה הזו נפל לשווא. אלו תנאים שאנחנו לא נקבל, לא יכולים לקבל. אם חס וחלילה נקבל יותר טוב שלא יצאנו למלחמה הזו”.

הוא הדגיש: “גורל החטופים תלוי בגורל ההכרעה של המלחמה ומיטוט חמאס. אלו שתי מטרות שלובות, אי אפשר בשביל אחת לוותר על השנייה או הראשונה. הראשונה היא מיטוט חמאס, ככה זה הוגדר וזה גם ההיגיון הפשוט. כשיש לך מפלצת שמחזיקה את האנשים היקרים לך, ואתה יודע שהמפלצת בלתי ניתנת לריצוי, ריסון, אז יאללה, למלחמה. עם ישראל בלתי ניתן לשבירה, כשהנהגתו לא ראויה לו, כשהנהגה צבאית ומדינית לא ראויה לגבורת העם הזה – היא צריכה ללכת הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות