לבני: “בלי שטיקים”. מרגלית: “ציפי, את אורחת פה… הרצוג דיקטטור”

ח"כ אראל מרגלית דרש מיו"ר המחנה הציוני לקיים פריימריז לראשות המפלגה - ועורר מהומה • קרא: "אין תוקף למנהיגות שלא הולכת לבחירות. תהפוך למפלגה כמו יאיר לפיד וליברמן" • כינה בלעג את הרצוג וכבל "מקס ומוריץ" • ועל הדרך נתן ללבני בראש
אריה ריבקינד
כ"ז אדר א' התשע"ו / 07.03.2016 18:12

ח”כ אראל מרגלית עורר מהומה בישיבת הסיעה של המחנה הציוני בכנסת,  לאחר שנדחתה דרישתו לקיים דיון על אי הקדמת הפריימריז במפלגת העבודה.

מרגלית ביקש את זכות הדיבור וקרא לעברו של הרצוג: “אתה דיקטטור, אין תוקף למנהיגות שלא הולכת לבחירות”.

ציפי לבני, יו”ר התנועה קטעה את דבריו של מרגלית ואמרה כי הם מחרבים את המפלגה. “את המריבות שלכם תעשו בתוך מפלגת העבודה, אתה הורס את מה שעשינו בעמל”, אמרה לבני.

מרגלית הצביע על הרצוג והשיב: “מי שהורס זה המנהיג שלנו. אני ביקשתי הרבה זמן דיון בתוך המפלגה ובתוך הסיעה על כל נושא הפריימריז בעבודה. הפריימריז משפיעים גם על המחנה הציוני וגם על העבודה. ובעוד שנתניהו מרסק את ישראל, מפלגת העבודה והמחנה הציוני נעלמים, כי אין תוקף למנהיגות שלא הולכת לבחירות”.

הוא פנה להרצוג, ששמר במהלך כל המהומה על שתיקה, ואמר: “אם לא תלך לבחירות תהפוך למפלגה כמו יאיר לפיד וליברמן, צריכים להבין שאם אנחנו רואים להגיע לבחירות, צריך ללכת להליך דמוקרטי”.

מרגלית המשיך: “שטיקים ודילים בתוך הוועידה – זה משפיע על כולם. לדחות את הפריימריז בשנתיים זה להכניס את המפלגה לפריזר ולתת לנתניהו את המפלגות של המדינה. זה מה שאתם רוצים לעשות, זה מה שתעשו…”

לבני התפרצה: “לא לא לא, כי מה שהורס את המחנה הציוני זה שכל יום מגיע איזה איש ממפלגת העבודה עם העניינים האישים שלו ומתחיל עם המילה שטיקים”.

מרגלית ענה לה: “איזה עניינים אישיים? יש חוקה למפלגה, גברת ציפי לבני. את במפלגה הזו אורחת. יש חוקה. 14 חודש אחרי הבחירות. עכשיו את רוצה לכבד את זה. זה משפיע על כולנו, גם עליך וגם עליי, כי המפלגה הזו מתרסקת, זו מפלגה בלי מנהיגות, שפג התוקף שלה”.

ח”כ איתן כבל התערב בוויכוח וקרא עבר מרגלית: “תפסיק לעשות סיבוב על כולנו. אם אתה רוצה, נראה אותך מכנס ועידת מפלגה”.

הוא קרא ליו”ר הסיעה ח”כ מרב מיכאלי לסגור את הדיון: “זה ביזיון”.

בתגובה כינה מרגלית בלעג את הרצוג וכבל “מקס ומוריץ”,  השותפים בקומבינה להרס המפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות