שני ערבים שנעצרו עם דוקרנים טענו: ‘באנו לחפש זהב’ – ושוחררו

שני ערבים ניסו לחדור ליישוב יצהר ונלכדו כשבכליהם נשק קר - לומים, פטישים ודוקרנים • שוחררו על ידי השב"כ כבר בליל המעצר בטענה שמדובר באירוע פלילי • ראשי היישוב יצהר זועמים: "שני המחבלים שחדרו ליישוב עלי גם באו רק לגנוב?! שחרור המחבלים כבר בליל החדירה משדר חולשה"
חיים טוויל
כ"ד אדר א' התשע"ו / 04.03.2016 12:25

כך כוחות הבטחון נלחמים בטרור: שני ערבים שנעצרו ביום רביעי בלילה סמוך לשכונה הצפונית של היישוב יצהר – שוחררו לאחר מספר שעות.

המעצר בוצע סמוך לשעה 19:30 של יום רביעי, כאשר חיילים בעמדת תצפית צבאית זיהו שתי דמויות חשודות מתקרבות לכיוון היישוב.

ביישוב הופעלה האזעקה והתושבים הונחו להסתגר בבתים.

כיתת הכוננות היישובית וכח צבאי הוקפצו לזירה ולאחר מרדף הצליחו לעצור שני ערבים, שבכליהם נתפסו נשק קר – לומים, פטישים ודוקרני מתכת.

לפי דיווח בערוץ 7, שני הערבים שנעצרו, בני 34 ו-20 מהכפר חיזמא שליד ירושלים, הובלו לתחקור של השב”כ במתחם חטיבת שומרון. לאחר חקירה, בה טענו כי באו לבור מים הממוקם סמוך ליצהר, כדי “לחפש זהב” ולא כדי לבצע פיגוע, הוחלט לשחררם כבר בליל המעצר. 

ביישוב יצהר מותחים ביקורת חריפה על ההחלטה וטוענים כי ההחלטה לשחרר את הערבים מסכנת חיי אדם ומתעלמת מההשלכות המסוכנות של התקרבות ערבים ליישובים.

יושב ראש המזכירות ביצהר, אוריה כהן, מותח בשיחה עם ערוץ 7, ביקורת על השחרור:  “שעות ספורות לפני האירוע ביצהר, חדרו שני מחבלים לגבעת היובל ביישוב עלי. האם גם הם באו רק לגנוב?!”

“אנחנו נמצאים בתחילתו של גל חדירות ליישובים, שחובתנו כעת לגדוע אותו בצורה נחושה וברורה”, מוסיף כהן. “ההתיישבות שבעה מפיגועי חדירה רוויי דם, ושחרור המחבלים כבר בליל החדירה משדר חולשה ומזמין חלילה חדירות נוספות”.

נזכיר כי במקביל לאירוע ביצהר, התרחש פיגוע ליד היישוב הר ברכה, כאשר שני מחבלים הגיעו לעמדה צבאית, דקרו שני חיילים באורח בינוני וקל – ונמלטו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות