יהדות התורה והבית היהודי התנגדו לחוק ההשעיה – ונוסח החוק ישונה

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ אליעזר מוזס, מציג במכתב מיוחד את התיקונים שדורשת הסיעה בהצעת החוק שתאפשר השעיית ח"כ ברוב של 90 ח"כים • במקביל גם הבית היהודי התנגד לחוק - ונוסח החוק ישונה
נחמן גור
ל' שבט התשע"ו / 09.02.2016 13:30

‘יהדות התורה’ מצטרפת לחוק השעיית חברי הכנסת שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך עם הצגת סייגים אותם הציג יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס במכתב ששיגר לח”כ זאב אלקין.

החוק החדש, אותו מקדם ראש הממשלה על רקע פגישת חברי הכנסת של סיעת בל”ד עם משפחות מחבלים שרצחו יהודים בגל הטרור האחרון – ביקור שזכה לביקורת חריפה מימין ומשמאל.

בהצעתו מבקש ראש הממשלה לגבש חוק שפאשר להשעות ח”כ בגין התנהגות שאינה הולמת, ברוב מיוחס של 90 חברי כנסת, בדומה למנגנון הקיים כיום בחוק להשעיית נשיא מדינה ויו”ר כנסת או סגניו.

במכתב כותב מוזס:  “הנני מביא לפניך את הצעתינו לעניין תיקון חוק יסוד הכנסת – השעיית חבר כנסת מתפקיד שלא מחמת עבירה”.

מוזס מבקש כי במקום המוצע, כי “הכנסת רשאית להשעות ח”כ מכהונתו אם קבעה כי אין הוא ראוי לכהונתו מחמת התנהגות שאינה הולמת”, יופיע נוסח קונקרטי יותר הקובע כי הכנסת רשאית להשעות את חבר הכנסת אם יש במעשיו מן המשתמע פגיעה ברשימה של יסודות בסיסיים.

בין היסודות שמציג מוזס מופיעה – שלילת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות, תמיכה במאבק מזויין של מדינת אויב כנגד מדינת ישראל, ועידוד למעשי טרור.

“אודה לך על הצגת הנוסח הסופי שיגובש לפני הבאתו לדיון בוועדת החוקה”, חותם מוזס.

במקביל, סיעת הבית היהודי הודיעה להנהלת הקואליציה כי היא איננה תומכת בחוק ההשעיה שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל העובדה שהוא מאפשר “הדחת ח”כים שנבחרו על ידי הציבור כולו”. כך דווח בהארץ.

ההתנגדות הביאה לכך שישונה החוק המקורי לשביעות רצונה של הבית היהודי – מה שיאפשר את קידומו. 

“אכן סיעת הבית היהודי התנגדה לחוק בנוסחו המקורי”, נאמר בהודעת הסיעה. “על כן מחר תחל עבודה עניינית בנוגע לנוסח חדש של החוק בוועדת חוקה”.

בבית היהודי הוסיפו, “החוק ינוסח ויקודם על בסיס הסכמות בין כל סיעות הקואליציה, כולל הבית היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות