נתניהו בגבול: “רוצה להגן על הווילה מפני חיות הטרף”. בנט: זה מקלט?

נתניהו סייר היום בקטע גבול עם ירדן: "בסופו של דבר ישראל תהיה מוקפת כולה בגדר" • בנט תקף: אם כל מהות קיומנו היא להיות מקלט, ואללה יש מקומות טובים יותר • מקרובי ראש הממשלה: אם לא הייתה מוקמת גדר בגבול מצרים, ישראל הייתה נשטפת במאות אלפי מהגרים מאפריקה ופעילי דעא"ש
חיים טוויל
ל' שבט התשע"ו / 09.02.2016 21:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (שלישי) בקטע גבול עם ירדן, שם מוקמת בימים אלו גדר ביטחון לאורך 30 ק”מ.

זהו סיור קבוע שמקיים נתניהו אחת לשלושה חודשים בתוואי הגדר המוקמת לאורך הגבול, כדי לעקוב מקרוב אחרי התקדמות העבודות.

בסיור, בו השתתפו הרמטכ”ל גדי איזנקנוט, מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר וגורמים נוספים, אמר ראש הממשלה: “בסופו של דבר במדינת ישראל כמו שאני רואה אותה תהיה גדר שתקיף את כולה. יגידו לי: זה מה שאתם רוצים לעשות, להגן על הווילה? התשובה היא כן.

“האם נקיף את כל מדינת ישראל בגדר ובמכשול? התשובה היא כן. בסביבה שבה אנו גרים עלינו להגן על עצמנו מפני חיות הטרף”.

עוד אמר נתניהו: “אנחנו מכינים תכנית רב שנתית להקיף את כל מדינת ישראל בגדרות ביטחון, כדי להגן על עצמנו במזרח התיכון כפי שהוא. בנוסף לזה אנחנו מכינים תכנית לסגור את הפרצות בגדר הביטחון ביהודה ושומרון. הדבר הזה עולה מיליארדים רבים ואנחנו עובדים על תכנית רב שנתית על תעדוף, כך שזה יהיה פרוס על פני שנים על מנת לבנות את זה בהדרגה, אך מתוך מטרה להשלמת התכנית לטובת ביטחון מדינת ישראל”.

ראש הממשלה הוסיף, כי היתרון של בניית הגדר בגבול עם ירדן וגם עם מצרים הוא “שאין מבנים צמודי גדר שיכולים להוות פירים” למנהרות.

מי שלא אהב את דברי ראש הממשלה הוא שר החינוך. “אם כל מהות קיומנו היא להיות מקלט, ואללה יש מקומות טובים יותר ובטוחים ממדינת ישראל. היום ראש הממשלה דיבר על זה שאנחנו עוטפים את עצמנו בגדרות. לא צריך גדרות באוסטרליה או ניו גרסי. לכן אנחנו בשינוי מציונות ביטחונית שרידותית לציונות יהודית”.

בסביבת ראש הממשלה תקפו בחזרה את דבר בנט: “אנו תוהים לפשר דבריו של השר בנט. אם לא הייתה מוקמת גדר ביטחונית בגבול מצרים, על פי חזונו של ראש הממשלה, ישראל הייתה נשטפת במאות אלפי מהגרים מאפריקה ופעילי דעא”ש. נתניהו עצר זאת. הממשלה וצה”ל פועלים באופן התקפי מתי שצריך והיכן שצריך – ובנט יודע זאת היטב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה של מנהיג
    09/02/2016 22:25
    יוסי
  1. בשביל זה הקמנו מדינה? להסתגר כמו שפנים? מאז מלחמת יום הכיפורים אנחנו מתדרדרים במדרון פתלתל. צהל זה כבר לא צהל שהכרנו, הממשלה הימנית מטורללת – מוליכה לאבדון, האורטודוכסיה מנסה לאחוז בהגה ומובילה לסיכון העם היהודי בכלל ומדינת ישראל בפרט. יש לנו גולם במרכז המעגל, מימינו אש פוחז למו, משמאלו- כלום, מנהיגות דמיקולו, אין הנהגה לסרוגים, החרדים מתפוררים, החילוניים מביטים בדאגה והראשונים שיברחו, ממש חזרה על ההסטוריה. גלגל חוזר. בינו שנות גור ודור- בינו בוערים בעם. עם הדרך המטורללת שמזכירה את ראשית המאה שעברה- אוי לנו. אחרי הכל- להקים גדרות? זה הפתרון? זה מנהיג אומה? זה כלומניק בריבוע. בפחדנות לא עושים מדינה.