שמחה גולדין נגד רזי ברקאי: “מה שאמרת נורא ואיום”

פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין הי"ד, תקף במילים חריפות את השדרן רזי ברקאי, שהשווה בין כאב משפחות חללי צה"ל לכאב משפחות המחבלים: "עכשיו חיילי צה"ל צריכים להחליט אם להמשיך להקשיב לתחנה הזאת"
יוני גרין
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 09:32

פרופ’ שמחה גולדין, שגופת בנו הדר גולדין הי”ד מוחזקת בידי ארגון הטרור חמאס, תקף הבוקר (שני) בחריפות את שדרן גלי צה”ל רזי ברקאי על רקע דבריו בתוכניתו ‘מה בוער’, המשודרת בגלי צה”ל.

ברקאי השווה אתמול בראיון עם השר גלעד ארדן בין כאבן של משפחות חללי צה”ל שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס ובין כאב משפחות המחבלים שישראל מעכבת את הבאתם לקבורה. ההשוואה עוררה סערה בקרב משפחות שכולות.

גולדין התראיין הבוקר בתוכניתו של ניב רסקין ‘נכון להבוקר’, בתחנת גלי צה”ל,  ובמהלך התוכנית העלה רסקין לשידור את ברקאי וערך בין השניים עימות על רקע הדברים.

 ברקאי התנצל על דבריו ואמר לגולדין: “ברגע שמדובר במשפחות שכולות אני מוריד את הכובע. אם הדברים פגעו בכם מדובר בהתבטאות לא מוצלחת. ניסיתי להסביר מאיפה זה בא, אבל אני חושב שבעניין הזה שנינו הבהרנו את הדברים”.

גולדין לא ויתר: “מה שאמרת היה נורא ואיום. אנחנו נמצאים כאן במאבק ואתה משווה בין הרגשות שלנו לבין רגשות משפחות של טרוריסטים”.

ברקאי ניסה להסביר שוב כי הדבר נעשה במהלך ריאיון עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אלא שגולדין המשיך: “גם אם אמרת בריאיון מול השר לביטחון פנים, לפחות מולי אל תנסה להצדיק את זה. אתה לא תסביר לי את ההיגיון בשיחה. אני מדבר על מה שאמרת”.

ברקאי הגיב: “לא השוויתי לרגע בין חיילי צה”ל שנהרגו לבין הפלסטינים. אני חושב שבין הרגש של אם שכולה ישראלית ואם פלשתינית – אין הבדל. אם הדברים פגעו, מדובר בהתבטאות לא מוצלחת”.

 הדברים עוררו את זעמו של גולדין שסירב לקבל את ההסבר.

“לאה גולדין וזהבה אורון הן אימהות של חיילי צה”ל. אני שמח שאמרת את הדברים האלו בקולך. עכשיו חיילי צה”ל צריכים להחליט אם להמשיך להקשיב לתחנה הזאת. אי אפשר להגיד דברים כאלה. תתנצל בפני חיילי צה”ל. זה חמור מאוד. אף משפחה שכולה לא יכולה לקבל את מה שהוא אמר עכשיו. השוואה בין חיילי צה”ל אל מול אויב. הילדים שלך יכולים להיחטף. אדם לא יכול לדבר ככה. אתם עיתונאים יש לכם אחריות”.

ברקאי ניסה שוב להתנצל ולהסביר את ההתבטאות. השדרן ניב רסקין ניסה להגן על עמיתו ברקאי ואף הדגיש כי מדובר באח שכול – אולם ללא הצלחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות