עשרות נענו לקריאת משפחת שרקי והגיעו למשפט המחבל

בעקבות פניית העיתונאי יאיר שרקי לציבור הרחב להגיע אל בית המשפט, כדי להשתתף בדיון של רוצח אחיו - הגיעו עשרות בני אדם להפגין נוכחות • המחבל חאלד קוטינה: "הרביצו לי במשטרה. אני זוכר רק שהיתה תאונת דרכים"
קובי פינדרוס
כ"ב שבט התשע"ו / 01.02.2016 15:20

עשרות בני אדם הגיעו היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון בעניינו של חאלד קוטינה, שדרס למוות את שלום שרקי הי”ד בחודש אפריל, ובו יעידו קוטינה וסנגורו כי לא היה אחראי למעשיו.

האנשים הגיעו בעקבות קריאתו של אחיו של שלום – העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 2, שפורסמה לראשונה כאן בחרדים 10.

בפנייה של שרקי נכתב: “המחבל שרצח את שלום אחי, יגיע ביום שני הקרוב לבית המשפט מצוייד בחוות דעת פסיכיאטרית פרטית שתקבע כי לא היה אחראי למעשיו.

“קו ההגנה מזגזג כבר כמה חודשים בפראות בין הטענה שמדובר בתאונה, לבין הגרסה שהתכוון ‘רק’ לפצוע ולא להרוג, וכמובן הסיפור הנוח מכל: הוא חולה נפש שלא היה אחראי למעשיו. כמעט עשרה חודשים חלפו מאז הרצח. רק עכשיו נזכרו עורכי הדין שלו, אחרי שקיבלו מהשופטים דחייה ועוד דחייה ועוד אחת, להביא את חוות הדעת מטעמם.

שרקי, מחבל, בית משפט

” בחקירה אגב, הוא סיפר לשוטרים ואנשי השב”כ בפירוט איך תכנן לנקום ביהודים, ואפילו הסביר להם שבהתחלה ‘ניסה לשחק אותה אהבל’, כדי לחמוק מעונש. עכשיו הוא חוזר לקו הזה”.

בבית המשפט אמר היום שרקי לכתב וואלה: “הזמנתי את הציבור כדי לחשוף אותו לאופן שבו מתנהל משפט רצח. זו לא בעיה ספציפית עם שופט כזה או אחר: כשמערכת רוצה להיות עם סכין בין השיניים היא יודעת לעשות זאת, ואנו מקווים שהנוכחות והעניין הציבורי הרב שהציבור גילה במשפט יהיו גם לעיני בית המשפט וישפיעו על כל ההתנהלות כאן ובכל התיקים הדומים.

“באתי לכאן כאדם פרטי במנותק מעבודתי, אבל זהו תיק למען הקורבנות הבאים”.

 הרב אורי שרקי, אביו של שלום, הודה לתומכים שנענו לקריאת המשפחה להגיע לדיון. “אנחנו חושבים שזה חשוב שהצדק ייעשה והציבור ייחשף למשפט ויהיה מודע לנסיונות הנואלים לפטור אותו מעונש. אנחנו חושבים שהשותפות של הציבור חשובה ואנחנו מודים לציבור שנענה לקריאה”.

שרקי, מחבל, בית משפט

יצחק, אב שכול מירושלים שהגיע בכדי לחזק את המשפחה אמר: “באנו כדי להבטיח שדם יהודי לא יהיה הפקר. אנו מביעים מחאה על כך שמשהו מנסה להראות שזו תאונה שברור שזה פיגוע רצחני”.

בדיון טען הפעם קוטינה כי הוא לא זוכר דבר מהאירוע: “לקחתי את הוריי לביתם אולם אינני זוכר מאז דבר. הייתי עייף ולחוץ”, אמר.

בהמשך הסביר כי את הודאתו נתן תחת מכות: “מרגע שהגעתי לחקירה במגרש הרוסים הרביצו לי. לא יכולתי להבחין בין לילה לבוקר. אמרתי לחוקר שרציתי לעשות פיגוע אבל שיקרתי כדי שיעזבו אותי. זכרתי רק שהייתה תאונת דרכים. ברגע שלקחו אותי למדרש הרוסים אמרו לי שרצחתי יהודי. אני לא זוכר את המצב שבו הייתי בתאונה. אני זוכר שהגעתי לצומת הגבעה הצרפתית ומפה אני לא זוכר”. 

בחקירתו, כאמור, אמר קוטינה כי תכנן לנקום ולרצוח יהודים, ואף התבטא כי ‘שיחק אותה אהבל כדי לחמוק מעונש’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות