מנדלבליט נכנס לתפקיד היועמ”ש: “מודה לקב”ה ושליחיו בממשלה”

במעמד נשיא המדינה, שרת המשפטים, ובכירי עולם המשפט החליף מזכיר הממשלה היוצא ד"ר אביחי מנדלבליט את עו"ד יהודה ויינשטיין בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה • מנדלבליט: "כולם יהיו שווים בפני החוק, מקטן ועד גדול"
דוד ליבוביץ
כ"ב שבט התשע"ו / 01.02.2016 14:55

יש יועץ חדש: היום (שני) התקיים בבית לשכעת עורכי הדין בתל אביב טקס חילופי היועץ המשפטי לממשלה, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושרת המשפטים איילת שקד.

מזכיר הממשלה והפרקליט הצבאי הראשי לשעבר ד”ר אביחי מנדלבליט החליף בתפקידו את היועץ המשפטי היוצא, עורך הדין יהודה ויינשטיין.

“אני חושב שזה רגע מיוחד מבחינתי. אני לא כל כך מתרגש, אולי זה עוד יגיע”, אמר. “קודם כל מודה לקב”ה שזיכה אותי, ואתייחס לתפקיד הזה באמת בחרדת קודש, ומקווה שאצליח לעשות אותו כמו שצריך.

“אני מבין מה הוא טומן בחובו. מודה לקב”ה ולשליחיו – הממשלה שהחליטה לבחור בי אחרי ועדת האיתור, ולבית המשפט העליון שבאמת חיזק את הלגיטימציה ואשרר את הבחירה כבחירה הנכונה.

“המילים שלטון החוק הן החוסן שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית. שלטון החוק אומר שכל מי שנפגע מהתנהלות בלתי חוקית של מוסדות או אדם אחר, מערכת המשפט תעמוד לימינו. כולם יהיו שווים בפני החוק, מקטן ועד גדול. שלטון החוק הוא אחד מעמודי התווך”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בטקס: “כוחו של היועץ המשפטי לא מוענק על ידי הציבור והוא לא משמיע את כל הציבור. כוחו הוא מנאמנותו לחוק, וקולו של החוק והחוקתיות.

“יחד עם זאת, כשהיועץ המשפטי לממשלה מחליט לא להתערב בהחלטות, תוך שהוא קובע שיש בחינה ציבורית של הפרשה, חובת ההכרעה חוזרת לממשלה. כפי שהסביר לי פעם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר ושופט בית המשפט העליון מני מזוז.

היועץ היוצא תקף במרומז את שרת המשפטים שקד כשאמר: “מוסד היועץ המשפטי חזק מסך כל מרכיביו, הוא חשוב לאין ערוך מאלה המאיישים אותו. התנגדתי לפיצולו ואני מקווה שגם אתה תתנגד לכך”, פנה למנדלבליט.

“הפיצול יחליש את שלטון החוק, אין לי ספק בכך. מעולם לא הסיט אותי אדם מדרכי, והיו שניסו לעשות זאת, בעיקר מומחים מטעם עצמם, אך איש לא יכול היה להסיט אותי מדרכי ואני אומר זאת לכם כאן. עשיתי זאת בדרכי שלי”.

השרה שקד ברכה את היועץ החדש:”יחד אתכם ותושבי ישראל אני רוצה לאחל הצלחה ליועץ החדש, ולמזכיר הממשלה היוצא, אביחי מנדלבליט. אני שמחה שוועדת האיתור השכילה להמליץ על יועץ ראוי וערכי. אותם גורמים שניסו לחבל במינוייך, ינסו לחבל בהחלטותיך, שמור על העצמאות שלך.

“אני בטוחה שתצליח לנווט את המערכת ולמלא את התפקיד הזה. משרד מעניין שחולש על הרבה תחומים. הרבה שרים מקנאים בי. הצלחתך היא הצלחתנו”.

מנדלבליט נושא בתואר ד”ר, והינו בעל תואר שני במשפטים ואלוף במילואים.

בעבר שימש כפרקליט הצבאי הראשי. לפני כן מילא שורת תפקידים משמעותיים בפרקליטות הצבאית, לרבות סגן התובע הצבאי הראשי, הסנגור הצבאי הראשי וסגן הפרקליט הצבאי הראשי. בנוסף כיהן כשופט בבית המשפט הצבאי באזור חבל עזה וכסגן נשיא בית הדין הצבאי של פיקוד הדרום וזרוע היבשה. הוא חובש כיפה שחורה אך מזוהה עם הציונות הדתית. הוא  נשוי ואב לשלושה ילדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות