המשנה ליועהמ”ש נגד הרשל”צ: לא תהיה הפרדה בציון הגר”ע יוסף זצ”ל

הראשל"צ הגר"י יוסף דרש הפרדה בין גברים לנשים על קבר אביו הגר"ע זצ"ל בבית העלמין סנהדריה: "מתפללים בערבוביה, באופן שאינו תואם את קדושת המקום" • אחיותיו התנגדו בתוקף • המשנה ליועץ: "לא קיימת הפרדה מגדרית, ואין כוונה לשנות"
נחמן גור
י"ז שבט התשע"ו / 27.01.2016 11:47

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד דינה זילבר, דחתה השבוע את דרישת הראשל”צ הגר”י יוסף להציב הפרדה בין גברים לנשים ליד ציטון הגר”ע יוסף זצ”ל בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

במכתב שהגיע לידי יקי אדמקר מוואלה כותבת זילבר כי בבירור שערכה גילתה כי אין הפרדה מגדרית בבית העלמין, וציינה כי אין כוונה לשנות זאת.

לפני כשלושה חודשים נחשף מסמך פנימי בו כתב הראשל”צ: “פנו אלינו בפניות רבות, שגברים ונשים עומדים אחד ליד השני בערבוביה, להתפלל באופן שאינו תואם את קדושת המקום.

“על כן בקשתי לדאוג לכך ולפעול מיידית, שלא תהיה תערובת נשים ואנשים יחדיו, ולהציב מחיצה והפרדה בין גברים לנשים לכבוד המקום ולכבודו של מרן”.

אלא שבנותיו של הגר”ע, אחיותיו של הראשל”צ, הביעו התנגדות למהלך באופן נחרץ.

הגר”י יוסף מתייחס להתנגדות זו וכותב: “אבקש שלא לנצל את הטענות מאיזה בודדים מבנות המשפחה, משום שצריך להתייחס רק לכל הבנים, ממשיכי דרכו”.

הראשל”צ קיבל ‘הסכמה שבשתיקה’ מאחיו הרבנים, אך אצל אחיותיו עורר תוכן המכתב כעס רב.

במכתב התגובה, כתבה עו”ד זילבר: “חברות קדישא כפופות להוראות חוזר המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת בעניין טקס הלוויה, ובכללן האיסור להנהיג הפרדה בין גברים לנשים במהלך טקס הלוויה על שלביו השונים”.

בהמשך אף ציינה זילבר: “לאחרונה, בהנחייתנו, פרסם המשרד לשירותי דת הודעה בדבר איסור הדרת נשים בבתי עלמין בהתאם להוראת חוזר המנכ”ל. צוין בפרסום כי כל אדם הנתקל בהתנהלות שיש בה משום הדרת נשים כאמור מתבקש לפנות לגורם המוסמך לעניין זה במשרד לשירותי דת”.

זילבר הוסיפה: “בבדיקה שקיימנו מול המשרד לשירותי דת נמצא כי לא קיימת בבית העלמין סנהדריה הפרדה מגדרית, וכי אין כוונה לשנות מצב דברים זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות