“הטיחו בו ספסל”: 4 אישומים כנגד המעורבים בלינץ’ בב”ש

כתבי אישום הוגשו כנגד ארבעה בני אדם, בהם חייל וקצין שב"ס, שתקפו את האזרח האריתראי הפטום זרהום בזירת הפיגוע בבאר שבע לאחר שחשבו כי הוא מחבל • "הטיחו בו ספסל, בעטו בו בחזקה בראשו ובפלג הגוף העליון"
קובי פינדרוס
ב' שבט התשע"ו / 12.01.2016 14:59

הלינץ’ בבאר שבע: ארבעה בני אדם, בהם חייל וקצין שב”ס, תקפו את האזרח האריתראי הפטום זרהום בזירת הפיגוע בבאר שבע לאחר שחשבו כי הוא מחבל – כך עולה מכתב האישום.

הארבעה, דוד מויאל, חייל צה”ל יעקב שמבה, אביתר דמרי וקצין שב”ס רונן כהן, נכחו במקום כאשר ב-18 באוקטובר, בסביבות השעה 19:30, ירה המחבל, מהנד אלעוקבי, בחייל עומרי לוי וגרם למותו. על פי כתב האישום, עת נשמעו היריות בחלל התחנה המרכזית, נפוצו אנשים לכל עבר, וביניהם אבטום זרהום, נתין זר אריתראי, מבקש מקלט, בניסיון לברוח מהאזור בו נורו היריות.

זרהום זחל על ברכיו, וכשהבחין בו קצין הביטחון של התחנה, שסבר בטעות כי הוא המחבל, פתח בירי לעברו. במקביל, אנשי כוחות הביטחון נוספים שהיו במקום, סברו בטעות כי זרהום הוא המחבל וירו בו מכיוונים שונים. המנוח נפגע מהיריות ונפל על הרצפה מדמם.

בכתב האישום נכתב כי “בזמן שהמנוח שכב על הרצפה כשהיה ברור לעיני כל כי הוא חסר אונים, התקרב אליו הנאשם מויאל והטיח בו בכוח ספסל שהוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. חלק מהנוכחים במקום הרחיקו את הנאשם והרימו את הספסל מעל הקורבן, שנותר שוכב על הרצפה.

“מיד לאחר מכן ניגשו אליו שמבה ודמרי ובעטו בו בחזקה בראשו ובפלג הגוף העליון. בעוד זרהום שוכב על הרצפה, התקרבו אליו כהן וסוהר שב”ס, חן שבת, הרימו את הספסל והטיחו אותו לעבר זרהום, ‘על מנת שיהיה מעליו וימנע ממנו אפשרות לזוז’. אזרח שהיה במקום הרים את הספסל והרחיקו מהמקום.
“מיד לאחר מכן, הקצין והסוהר הטיחו שוב את הספסל בפלג גופו העליון של זרהום… רק לאחר דקות ארוכות, ולאחר שפונו כל הפצועים מהמקום, פונה גם המנוח לבית החולים סורוקה, ולאחר ניתוח חירום, נקבע מותו”, מצוין בכתב האישום.

קצין שב”ס רונן כהן אמר לאחר הגשת כתב האישום נגדו: “אני הולך עם האמת שלי ואני אנצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות