חצי שנה אחרי: הנער שסירב לעבור טיפולים כימותרפיים החלים מסרטן

כחצי שנה לאחר שהובא אל בית החולים בצו של בית משפט, הנער שסירב לעבור טיפולים כימותרפיים החלים בתום טיפול ארוך ולאחר השתלת מח עצם • "אני רוצה להודות גם לקדוש ברוך הוא שהציל אותי מהדבר הזה, וגם לרופאים שגם עזרו הרבה"
נחמן גור
ב' שבט התשע"ו / 12.01.2016 08:51

אחרי שברח מטיפולי הכימותרפיה: הנער א’  בן ה-16, בן למשפחה חרדית מטבריה, מעיד על עצמו כי הוא בריא וחזק. הוא שב לאכול, לשחק עם חבריו והשבוע הוא אפילו עבר את בחינת הבגרות באנגלית.

“לכל אותם אלה שעזרו, תמכו והתפללו, אני רוצה להגיד להם תודה רבה”, צוטט  א’,  בכתבה ששודרה בחדשות 2. “אני רוצה להודות גם לקדוש ברוך הוא שהציל אותי מהדבר הזה, וגם לרופאים שגם עזרו הרבה”.

סיפורו של א’ התפרסם לפני חצי שנה, כאשר שוטרי תחנת טבריה פתחו בחיפושים אחריו – לאחר שבחר לעזוב את בית החולים ולהסתתר בדירת מסתור.

“הטיפול הזה לא יעזור לי והוא רק יזיק לי. אני לא מוכן לעשות טיפולים כימותרפיים, אני אלחם עם תפילות – והכל ייעלם”, אמר אז וסירב להמשיך בטיפולים, לאחר שמחלת הסרטן שבה אליו כחמש שנים אחרי שהבריא.

בצו בית משפט ובליווי שוטרים הוא הוחזר למחלקת ילדים. “כל מי שיש לו אפשרות לבוא שיגיע להפגין כדי שלא יתנו לי טיפול כפייתי באזיקים”, קרא אז. “אם אני צריך למות, תנו לי למות בכבוד”.

בתיווכו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן הגיעו בית החולים, המשפחה והנער להבנות והוא החל בטיפולים.

הפעילות של הרב גרוסמן בפרשה החלה, לאחר שחברי קבוצת ‘הקואליציה’ בוואטס-אפ החליטו להתגייס לעזרת הנער. שניים מחברי הקבוצה – יו”ר זק”א יהודה משי זהב וישראל ירט – יצאו לצפון, כשבמקביל הוזעק הגרי”ד גרוסמן להיפגש עם הנהלת בית החולים, הנער והוריו, בעוד יהודה משי זהב הופקד על הטיפול מול המשטרה והפרקליטות.

 בתום פגישות ממושכות עם כל הגורמים – הנער, בני משפחתו והנהלת בית החולים – הושג הסיכום כי הנער ישוב לקבל את הטיפולים בהסכמה.

עכשיו הוא בריא אחרי טיפול ארוך והשתלת מח עצם שקיבל מאחיו הצעיר.

“הוא מגיע אחת לשבוע לבית החולים רמב”ם בחיפה לביקורת, ומבקש לחזק את מי שנמצא במצב שבו היה: “אני רוצה להגיד לכל הילדים שחולים במחלה שלי לא להתייאש. גם כשחשבו שאין לי הרבה סיכויים להבריא, ניצחתי את המחלה. בתפילות לבורא עולם אפשר לנצח כל מחלה”.

במהלך התקופה הקשה והסערה שעבר תמכו בו הרב דב קוק מטבריה והרב יצחק דוד גרוסמן ממגדל העמק. למרות שהמחלה עזבה אותו הוא עדיין צריך להיזהר, וללימודים מלאים הוא ישוב רק בתום החורף. אחרי שהבריא, מקווים כעת במשפחה לצאת גם מהמצוקה הכלכלית אליה נקלעו לאחר התקופה הממושכת שבה ההורים לא עבדו וטיפלו בבנם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות