בליכוד יתקיימו פריימריז ליו”ר: נתניהו יתמודד מול פתק לבן

לראשונה בתולדות הליכוד, יתמודד על תפקיד היו"ר מועמד אחד בלבד • הבחירות יתקיימו ב-23 בפברואר, ויכללו פתק של נתניהו ופתק לבן • מי שאינו מרוצה מההחלטה הוא יו"ר המרכז החדש • הסיבה: הוצאה מיותרת של כ-4 מיליון שקל
אריה ריבקינד
א' שבט התשע"ו / 11.01.2016 15:21

ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד החליטה היום (שני) פה אחד, כי למרות שיש רק מועמד אחד המתמודד על תפקיד יו”ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה, יתקיימו בכל זאת פריימריז.

על פי ההחלטה, הבחירות יהיו במועד שנקבע במרכז המפלגה –  ה-23 בפברואר 2016.

על פתק אחד יתנוסס שמו של בנימין נתניהו ואילו הפתק השני יהיה לבן וריק.

ועדת הבחירות התכנסה כדי להחליט האם להכריז על ראש הממשלה בנימין נתניהו כעל המועמד שנבחר לתפקיד יו”ר תנועת הליכוד ולבטל את הפריימריז לראשות התנועה שנקבעו ל־23 בפברואר – או לקיימם בכל זאת, אף שאין התמודדות אמתית על התפקיד.

אתמול  בשעה 12 בצהריים הסתיים באופן רשמי המועד בו ניתן להגיש מועמדות לראשות הליכוד, ומול נתניהו כאמור, איש לא נרשם. וכך, לראשונה בתולדות המפלגה יתמודד על התפקיד רק מועמד אחד – נתניהו.

 מה עושים בכזה מצב? על פי סעיף 58 לתקנון הבחירות לראשות תנועת הליכוד, מצב כזה צפוי לגרום להכרזה אוטומטית על נתניהו כמנצח בפריימריס.

כך נכתב בחוקת הליכוד: “אם בתום המועד להגשת המועמדות שחל ביום ה- 10.1.2016 יתברר, כי רק חבר אחד הגיש את מועמדותו, תתכנסנה ועדת הבחירות המרכזית ועדת הפיקוח תוך שלושה ימים מתום המועד לפרסום הספר הראשון של רשימת המועמדים, דהיינו עד ולא יאוחר מיום ה- 14.1.2016 ותכריז על המועמד היחיד כעל המועמד שנבחר לכהונת יושב ראש הליכוד ומועמדה לכהונת ראש ממשלת ישראל בבחירות לכנסת ה- 21 ולא תתקיימנה בחירות”.

אלא שנתניהו עצמו מעוניין לקבל גושפנקה רשמית ממתפקדי הליכוד לבחירתו לראשות התנועה, אף שהוא מועמד יחיד, שכן הוא חושש מפני מצב שבו לפני הבחירות לכנסת ה־21 יופנו עתירות לבית הדין של התנועה על כך שלא התקיימו פריימריז.

ההצעה שהובאה בפני ועדת הבחירות מדברת על כך שבפריימריז, שבהן יתמודד נתניהו לבדו, לא יהיו פתקים “נגד”, אלא רק פתקים שעליהם ייכתב “בנימין נתניהו” ופתקים לבנים.

הסיבה לכך היא חשש של מקורבי נתניהו מפני מצב שבו חלק ממצביעי הליכוד יחליטו להצביע “נגד” התמודדות היחיד של ראש הממשלה.

מי שאינו מרוצה מההחלטה לקיים בכל זאת את הפריימריז הוא, בין היתר, יו”ר המרכז החדש השר חיים כץ. הסיבה: מדובר בהוצאה מיותרת, שכן עלות הפריימריז מוערכת בכ-4 מיליון שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות