הפריימריז בליכוד יתבטלו? נתניהו הוא המועמד היחיד ליו”ר הליכוד

לאחר סיום מועד הגשת המועמדויות לראשות הליכוד מתברר כי בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד • על פי חוקת הליכוד יש לבטל במקרה כזה את הפריימריז • המחנה הציוני: "נתניהו רוצה לעשות במדינת ישראל את מה שהוא עושה בליכוד - לגרום לכך שאף אחד לא יתמודד מולו"
נחמן גור
כ"ט טבת התשע"ו / 10.01.2016 16:10

הפריימריז בליכוד יתבטלו? ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד שנרשם להתמודדות על ראשות תנועת הליכוד, ומועמדותה לראשות הממשלה בבחירות לכנסת ה-21 – כך שקיום פריימריז בתנועה נראה כעת כמיותר.

היום (ראשון)  בשעה 12 בצהריים הסתיים באופן רשמי המועד בו ניתן להגיש מועמדות לראשות הליכוד, ומול נתניהו כאמור, איש לא נרשם.

מה עושים בכזה מצב? על פי סעיף 58 לתקנון הבחירות לראשות תנועת הליכוד, מצב כזה צפוי לגרום להכרזה אוטומטית על נתניהו כמנצח בפריימריס.

כך נכתב בחוקת הליכוד: “אם בתום המועד להגשת המועמדות שחל ביום ה- 10.1.2016 יתברר, כי רק חבר אחד הגיש את מועמדותו, תתכנסנה ועדת הבחירות המרכזית ועדת הפיקוח תוך שלושה ימים מתום המועד לפרסום הספר הראשון של רשימת המועמדים, דהיינו עד ולא יאוחר מיום ה- 14.1.2016 ותכריז על המועמד היחיד כעל המועמד שנבחר לכהונת יושב ראש הליכוד ומועמדה לכהונת ראש ממשלת ישראל בבחירות לכנסת ה- 21 ולא תתקיימנה בחירות”.

אלא שמצב זה אינו אידאלי מבחינת ראש הממשלה.

מלבד ההיבט הציבורי  – מועמדות יחיד במפלגה דמוקרטית, קיים גם היבט משפטי: בסמוך לבחירות הבאות עשויים מועמדים בכירים לטעון כי לא יתקיים הליך דמוקרטי מלא, ויש לקיים בחירות נוספות.

בסביבתו של ראש הממשלה מנסים לפתור את הסוגיה בדרכים משפטיות, ומועלות אופציות שונות שיבטיחו את מינויו של ראש הממשלה כיו”ר הליכוד, ומועמדה לראשות הממשלה – בבחירות הבאות.

מסיעת המחנה הציוני נמסר בתגובה: “נתניהו רוצה לעשות במדינת ישראל את מה שהוא עושה בליכוד – לגרום לכך שאף אחד לא יתמודד מולו. הוא יכול לשכוח מזה – אנחנו נמשיך להתמודד מולו ולהציב דרך אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות