שלטון היחיד של נתניהו: הפריימריז בלכוד בוטלו

בית הדין של המפלגה הכריע כי לא ייערכו פריימריז לתפקיד יו"ר הליכוד משום שראש הממשלה הוא המועמד היחיד המוצע למתפקדי התנועה, ולכן יישאר יו"ר המפלגה עד הבחירות הבאות • העותר טען: מדובר בהוצאה מיותרת של 4 מיליון שקלים
נחמן גור
ג' שבט התשע"ו / 13.01.2016 17:46

 לא ירוץ נגד עצמו: בית הדין של הליכוד, בראשות נשיא בית הדין עו”ד מיכאל קליינר ובהרכב מורחב של שבעה שופטים, קבע אחר הצהריים (רביעי) כי הפריימריז לתפקיד יו”ר הליכוד לא יתקיימו, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כפועל יוצא, יישאר יו”ר התנועה עד הבחירות הבאות.

הבחירות – שהיו אמורות להתקיים ב-23 בפברואר – היו אמורות להתרחש כשרק מועמד אחד, ראש הממשלה, נמצא כאופציית בחירה, כשלצד הפתק עם שמו היה אמור להיות פתק לבן.

הסיבה המרכזית להחלטה היתה עתירה של מבקר המפלגה לבית הדין, שטען כי מדובר בהוצאה מיותרת של 4 מיליון שקלים מקופת המפלגה המדולדלת. לדבריו, לא היה טעם בקיום פריימריז כשיש בהם מתמודד אחד בלבד.

 כבר אמש העריכו גורמים בליכוד כי קיימים סיכויים סבירים שבית הדין ייעתר לעתירה והפריימריז שבהם נתניהו הוא מתמודד יחיד אכן יבוטלו.

יחד עם זאת יש לציין, כי נתניהו עצמו מעוניין בקיום הפריימריז, כדי למנוע מצב שבו בעתיד תוגש עתירה לקיים בחירות לראשות הליכוד בטענה שלא התקיימו פריימריז – ובאפשרותו להגיש בקשת ערעור על ההחלטה בפני הרכב של תשעה שופטים.

עם זאת, ככל הנראה לא יהיה על ההחלטה ערעור מצד אף גורם במפלגה.

את העתירה הגיש אתמול אביגדור הדר, יושב ראש ועדת הביקורת בליכוד. הדר טען בעתירתו כי ועדת הבחירות של הליכוד שינתה החלטה קודמת שלה מלפני שבוע, שבה נקבע כי אם תוגש מועמדות אחת בלבד, לא יתקיימו בחירות והמועמד היחיד יוכרז כזוכה.

לדבריו, “ללא כל הסבר או הצדקה, החליטה ועדת הבחירות באופן שרירותי לשנות את ההחלטה מלפני שבוע ולקבוע כי יש לערוך בחירות בעלות של 4 מיליון שקלים בערך, למרות שהוגשה רק מועמדות אחת”.

לטענתו, הליך הבחירות עם מועמד אחד הוא מיותר ואם יש מועמד אחד, ממילא הוא אמור לזכות בבחירות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיליונר
    13/01/2016 19:09
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. מיליונר