נסגר התיק הפלילי נגד בנצי ליברמן: “הודו לה’ כי טוב שחפותי הוכחה”

הפרקליטות סגרה את התיק הפלילי נגד ראש רשות מקרקעי ישראל המושעה, והגישה תובענה לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה • ליברמן: "גם הקובלנה המשמעתית תתברר כדבר שאין בו ממש"
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ו / 23.11.2015 18:12

פרקליטות המדינה החליטה לסגור את התיק הפלילי נגד בנצי ליברמן, ראש רשות מקרקעי ישראל המושעה, במסגרת פרשת השחיתות ברשות.

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ואגף המשמעת בנציבות שירות המדינה החליטו להעביר את ההליך נגד ליברמן לטיפול משמעתי, והגישו תובענה לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה.

בכתב התובענה נטען, כי ח”כ לשעבר ואיש העסקים עו”ד נחום לנגנטל, פנה לליברמן, שהיה בעבר שותפו בעסקי נדל”ן, כדי לקדם את ענייניו וענייני מקורביו האישיים והעסקיים.

על אף שליברמן היה מצוי במצב של ניגוד עניינים, הוא נענה לבקשת חברו והתערב. מדובר בפרויקט ממנו התחייב ליברמן להרחיק עצמו לחלוטין, במסגרת הסדר ניגוד העניינים שנחתם עמו בעת שנכנס לתפקיד.

הסיבה בגינה התחייב להתרחק מאותו פרויקט היא שהוא היה מעורב באותו פרויקט כאיש עסקים פרטי. לנגנטל חברו היה אמור להרוויח מתוצאות ההחלטה.

בגין חשדות אלה נוהלה חקירה פלילית, שבסופה שקל היועץ המשפטי לממשלה להעמיד את ליברמן לדין פלילי.

אלא שבחקירת המשטרה התברר, כי לאחר מעורבותו הפסולה של ליברמן – ובעקבות פנייה שנערכה אליו בנושא מצד עורכי הדין של החברה המעורבת בפרויקט – דיווח ליברמן בדיעבד על מעורבות זו ליועץ המשפטי של הרשות. בשל כך הוחלט להסתפק במיצוי הדין עימו במישור המשמעתי.

במקביל, החליטה הפרקליטות לגנוז את תיק החקירה נגד עו”ד לנגנטל וזאת מחוסר ראיות מספיקות.

בנצי ליברמן מסר בעקבות ההחלטה: “בחלוף כשנה של חקירה ועינוי דין שלא לצורך, הוכח היום לעין כל כי לא היה ממש בטענות נגדי. אני מודה לבורא עולם – הודו לה’ כי טוב לעולם חסדו שחפותי הוכחה ושמי הטוב נשמר שלם ונקי.

“גם הקובלנה המשמעתית תתברר כדבר שאין בו ממש. בימים הקרובים אחליט על המשך כהונתי ברשות מקרקעי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היהצריךל״בטל״תכוכבהעולהבציונותהדתית....
    24/11/2015 01:06
    החרוןבר[ד]ק
  1. הפרק עול ליטות שלוחת חונטת החרון ברק ניו צריכים להנמיך את בנצי מתרופת ההתנתקות ואחרי כיון שהיה כוכב עולה בציונות הדתית לכן תקעו לו תיק ןמשזה לא מסליח כי לא כל השופטים כפופים לחונטה אז מנסים להראות שמשנו היה מסריח …
    ככה הם תוקעים ותופרים תיק למי שהם צריכים…
    זוכרים תאי היוני של הדובה שרון הרשע , בעל ההתנתקות מהשכל ומהמדינה ואז מהסובבים אותו…
    הקפיאו תאי היוני על מנת שחעשה תהתנתקות ומששרון חשב שיותרו לו וראה שלא והחזירו החקירה קיבל גנננה וכו כו והלך לשון עם מוצארט לשמונה שנים של פרומו לפני הגהנום