“היית גדולה מהחיים” • דרכה האחרונה של הדר בוכריס הי”ד

הקדושה הדר בוכריס הי"ד, בת ה-21, שנרצחה אתמול בפיגוע בצומת גוש עציון, הובאה למנוחות בירושלים • אחיה: "החיוך היה סימן ההיכר שלך" • הגר"א שטרן: "אין לי כבר כוח לומר דברים" • הגר"ד לאו: "שוב נפגשים כאן ושוב מול מיטה"
חיים טוויל
י"א כסלו התשע"ו / 23.11.2015 18:37

מאות בני משפחה, חברים ועמך הגיעו אחר הצהריים (שני) להר המנוחות בירושלים, ללוות בדרכה האחרונה את הקדושה הדר בוכריס הי”ד, בת ה-21 שנרצחה אתמול בפיגוע בצומת גוש עציון.

הרב דוד פתחי שלימד את הדר, ספד לה: “הכאב הוא עצום לאבד תלמידה וקשה עליי הפרידה. נרצחת על ידי בן עוולה. העולם כולו איבד נשמה טובה ואנחנו בת ישראל”.

הרב הראשי לישראל, הגר”ד לאו: “איך יכול בן עוולה לפגוע בנשמה שכזאת. כולה נעימות”. 

הוא הוסיף: “שוב נפגשים כאן ושוב מול מיטה. ריבונו של עולם, זכה אותנו שהדר שכזו וחברותיה יוכלו ללכת על אדמת הקודש בלי לחשוש, בלי להסתכל אם יש מישהו שרודף אחריהן עם סכין. הצילני נא. אנחנו נפרדים בכאב מבת ישראל”.

אילן שוחט, ראש העיר צפת בה גרה הדר, ספד: “השם הדר נדיר, אין תרגום לו בשפות רבות. כזאת היית, נדירה. נפלת על קידוש ה’. הימים הם ימים של התעוררות גם להנהגה וגם לעם. הדר, כשאת סמוכה ליד כסא הכבוד תהיי מליצת יושר על עם ישראל על משפחתך וחברותיך”.

השר דוד אזולאי ספד בשם ממשלת ישראל: “כל כך הרבה אנשים באו להיפרד ממך. הדר, אהבת את עם ישראל ותורת ישראל. את מגיע לשמים עם כבוד גדול”.

רב העיר ירושלים, הגר”א שטרן: “אין לי כבר כוח לומר דברים. אי אפשר לסבול את הטרור. שוב אנחנו פה בהר המנוחות מלווים פה נערה צעירה שלא הספיקה לבנות בית. ה’, תן לנו כוח למגר את הטרור”.

טל דביר, ששירתה עם הדר בשירות הלאומי, סיפרה על אופיה של הדר: “היה לך שילוב מנצח של עומק, אומץ, אהבה ואמונה אמתית. הערכנו אותך המון. היו לך 21 שנים מלאות ומשמעתיות. אהבנו ונאהב אותך לנצח”.

ראשון הסופדים מבני המשפחה היה אביה של הדר, אריה בוכריס, “חכמה, יפה ורגישה. לקחו לנו אותך, כמה רצית להספיק בחיים. השארת אותנו המומים וכואבים.

“את היית גדולה מהחיים”, הוסיף האב. “איזה אישיות ואצילות. כשרונית שכמוך. הכאב עצום. אנחנו נהיה חזקים ונמשיך לאחד את המשפחה. תהיי חזקה למעלה הדרי שלי. את תהיי ממש חסרה לנו. אני מודה לכל מי שהגיע להלוויה”.

סבתה של הדר, שרה: “בחרת מגוש עציון בגלל האידיאולוגיה. חששנו ואמרת לנו: ‘הכל בידי בורא עולם’. היום אנחנו עומדים כאן לא מאמינים, שסבתא צריכה לקבור את נכדתה”.

זוהר, אחיה של הדר: “החיוך היה סימן ההיכר שלך . כל כך קשה לי לדבר עליך. זה לא נתפס . איך בן עוולה רצח אותך בדם קר. את האהבה שלי אליך אי אפשר לפרוט במילים. נוחי לך ותמיד נזכור אותך. נוחי לך. נוחי ילדה. מי ייתן ותהיי הקרבן האחרון”.

נועה, אחותה של הדר, נפרדה ממנה בדברי הספד: “הדר את בתוכי ואת חיה בתוכי. אולי אתגעגע וארגיש חוסר, אני מאחלת לי להכיל אותך, את חלק ממני. אני פונה לעם ישראל, איזה זכות יש לי להיות חלק מהעם הזה, עם ישראל המדהים הזה. עם ישראל חי”.

הלל, אחיה של הדר, סיפר: “יום לפני הפיגוע דיברנו על חמשת הקרבנות מהטרור ואני לא מאמין שאנחנו כאן”.

מקור: ערוץ 7.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות