נתניהו: “ההסתה – שילוב של בן לאדן פוגש את צוקרברג”

ראש הממשלה מאשים את ההסתה ברשתות החברתיות כאחד הגורמים המרכזיים להתפרצותו של גל הטרור האחרון: "אנו רואים שילוב בין האיסלאם הקיצוני לאינטרנט. תיחקרנו את המפגעים, נכנסנו לעמודי הפייסבוק, ואנחנו רואים הסתה מאוד ממוקדת"
נחמן גור
ו' חשון התשע"ו / 19.10.2015 17:38

בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, הצביע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הרשתות החברתיות כעל אחד הגורמים המרכזיים לגל הטרור שפקד את רחובות ישראל.

“מה שאנו רואים פה זה שילוב בין האיסלאם הקיצוני לאינטרנט. אוסמה בן לאדן פוגש את צוקרברג. אנחנו רואים את זה בבירור.

“תיחקרנו את המפגעים, נכנסנו לעמודי הפייסבוק, ואנחנו רואים הסתה מאוד ממוקדת והיא מפעילה את מעשי הרצח. זה לא מקרי. היא באה ממוקדים ברורים, מחמאס, מהרשות הפלסטינית ומהתנועה האסלאמית.

“אנחנו ננקוט בימים הקרובים צעדים נגדיים, אזרחי ישראל לא יכולים להסית נגד קיומה, ולהוביל לפעולות שגובות מחיר של ישראלים חפים מפשע”.

ראש הממשלה התייחס גם לפיגוע שארע אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע: “תחילה אני רוצה לפתוח את דבריי בתנחומים לסמל עומרי לוי, ז”ל, לוחם גולני שנהרג בהתקפה הרצחנית בבאר שבע וכולנו כואבים את כאב המשפחה. כמו כן, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת העובד מאריתריאה, שנהרג גם הוא אמש”.

נתניהו הדגיש כי רק לכוחות הביטחון הנמצאים בשטח מותר לפעול בזירה: “אנו במאבק ממושך. ברור שננצח בו. הדבר גורם לעיתים לחיכוך בין אזרחים למבצעי הפיגוע. אזרחים מותקפים פועלים בתושיה ונחרצות. קהל שנקלע למקום אירוע צריך לפנות את המקום וללתת לכוחות ההצלה לעבוד. אנו מדינת חוק ואף אחד לא ייקח את החוק לידיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות