תושב בני ברק עבד יחד עם המחבל במחסן: “דיבר הרבה על דאע”ש”

תושב בני ברק שעבד במחסן עם המחבל סיפר לחדשות 2 Online על אדם שלא הראה סימנים של תמיכה בטרור, למרות שהרבה להזכיר את המדינה האסלאמית • "הוא תמך באידיאולוגיה הדתית של דאע"ש, אבל לא אמר 'אני ארצח'. הוא אף פעם לא השתמש בכאלה מילים"
חיים טוויל
ו' חשון התשע"ו / 19.10.2015 16:06

מוהנד אלעוקבי, בן 21, המחבל שביצע אמש את הפיגוע הרצחני בתחנה המרכזית בבאר שבע, עבד בעבר במשך כחצי שנה במחסן לוגיסטי של חברה גדולה בבני ברק.

יוני, תושב בני ברק שעבד יחד עמו, סיפר לעיתונאי מתן חצרוני חדשות 2 Online כי מוהנד, תושב הישוב הבדואי חורה שבנגב, דיבר לעתים תכופות על ארגון המדינה האסלאמית, אך הדגיש שלא ניתן היה לצפות כי יחליט ביום מן הימים לרצוח יהודים.

“הוא היה הכי חייכן ותמיד אמר שלום, כנראה חטף קריזה”, מספר יוני ביום שאחרי הפיגוע הקשה בו נרצח חייל צה”ל עומרי לוי הי”ד, נפצעו כ-10 והבטום זרהום, מסתנן אריתראי, נורה ומת כתוצאה מטעות מזיהוי של קב”ט התחנה.

“על דאע”ש הוא אמר שיום אחד יבואו ואראה אותם פה. הוא תמך באידיאולוגיה הדתית של דאע”ש, אבל לא אמר ‘אני ארצח’. הוא אף פעם לא השתמש בכאלה מילים”.

יוני הוסיף וסיפר: “אלוהים עניין אותו, הוא היה מאמין מאוד ומתפלל. אני חושב שזה משהו דתי קיצוני”.

יוני הדגיש כי למרות עיסוקו הרב של המחבל בסכסוך הישראלי-פלסטיני, הוא תמיד הבהיר בשיחותיהם כי יש לסיים את המאבק בין הצדדים.

“בצוק איתן עבדנו יחד והיינו מדברים. הוא היה שואל אותי על ילדים הרוגים והיה נגד פיגועים”, שחזר. “הוא דיבר איתי על הקטע של ההרוגים הישראלים ואמר שזה לא בסדר ושצריך שיהיה שלום”.

מוצאה של אימו של המחבל הוא מרצועת עזה, ומעמדה בישראל ניתן לה מתוקף איחוד משפחות, בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי.

בעקבות פרסום הפרטים, כתבה השרה רגב בדף הפייסבוק שלה: “אימו של המחבל היא תושבת עזה שהגיעה לישראל בעקבות נישואים לאזרח ישראלי. עכשיו צריך לשלול ממנה את תעודת הזהות ולגרש אותה ואת כל משפחתו של הרוצח חזרה לעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות