“נעל את הדלתות” • תיעוד: רכבו של הראשל”צ הותקף בידי מחבלים בשכם

בסרטון שנחשף ב-nrg נראית השיירה בה נסע הראשל"צ הגר"י יוסף לביקור בקבר יוסף שהוצת בשכם, מותקפת באבנים וזיקוקים בידי פלסטינים • לאחר הביקור טען בכיר באש"ף כי הוא "עורר הסלמה", וכי הרב "מתסיס את השטח" • לשכת הרב: "הכניסה תואמה עם שירות הביטחון הפלסטיני"
חיים טוויל
ז' חשון התשע"ו / 19.10.2015 22:16

הראשל”צ תחת מתקפה: ביום ראשון בלילה נכנסה משלחת של המועצה האזורית שומרון, בראשותו של הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף לקבר יוסף בשכם, שלושה ימים לאחר שהמקום הוצת בידי פורעים פלסטינים.

המשלחת, בה השתתפו גם הרב אליקים לבנון רב השומרון, ראש המנהל האזרחי תא”ל דוד מנחם, מח”ט שומרון אל”מ שי קלפר, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, וסגנו דוידי בן ציון, הגיעה למקום כדי לאמוד את הנזקים.

על פי דיווח של אסף גבור ומנדי גרוזמן באתר nrg, שיירת הרכבים, בהם הוסעו הראשל”צ ויתר המשתתפים במשלחת אל הקבר, הותקפה באבנים וזיקוקים ביציאה מהמקום. עם זאת, הרכב היה ממוגן ירי, ולנוסעים לא נשקפה סכנה ממשית.

שיירת הרכבים לוותה על ידי כוח צה”ל, שנסע סמוך ברכב משוריין ואבטח את הנסיעה.

בתיעוד שהגיע לידי אתר nrg נשמעים הנוסעים קוראים לנהג של אחד הרכבים בשיירה “נעול את הדלתות”, ונראים מתפרעים פלסטינים המיידים לעברה אבנים ויורים זיקוקים בכינון ישיר.

לפי עדותו של אחד מנוסעי הרכב, הוא הושבת לאחר הנסיעה, בעקבות הפגיעות שספג במהלך הנסיעה.

במהלך הביקור במתחם הקבר, הביע הראשון לציון זעזוע מההרס במקום. “מה שנעשה כאן זו פשוט פעילות של דאעש. הלב לא יכול לתפוס את הרשע”, אמר, “איזה אנשים הורסים ככה מקום קדוש. אנחנו העם היהודי, שומרים על האתרים הקדושים שלהם על המסגדים והם ללא בושה מתייחסים כך למקום קדוש כמו קבר יוסף”.

כניסתו של הראשל”צ למתחם קבר יוסף לא עברה בשקט, גם מבחינת דוברים פלסטינים בכירים, ולדבריהם הביקור גרם לתסיסה.

רסאן א-שאקע, חבר הוועד הפועל של אש”ף, אמר ל-nrg: “הרשות הפלסטינית מנסה להרגיע את השטח, ואז מגיע הרב הראשי היהודי ומעורר שוב את ההסלמה. זה ברור לכולם שכניסה שכזאת תעורר את הנערים לפעול נגד המקום ובכל זאת הם מחליטים להיכנס”.

א-שאקע טען כי כניסת “המתנחלים והרב הראשי היהודי” לא תואמה עם הרשות הפלסטינית ובוצעה “בניגוד גמור להחלטת אבו מאזן והרשות”.

הוא קרא לפתוח בוועדת חקירה בינלאומית על “הפרות ההסכמים של ישראל והדרך שבה היא מסלימה את המצב”.

בנוסף לדבריו, גורמים פלסטינים טענו כי לאחר ביקורו של הרב הראשי לצד ראש המועצה, צעירים גרמו להצתה נוספת בקבר.

בלשכת הרב הראשי יצחק יוסף אמרו בתגובה: “הרב נכנס לשכם לבקשת המנהל האזרחי. ככל הידוע לנו, כניסתו תואמה עם שירות הביטחון הפלסטיני, שאף נטל חלק באבטחת השיירה”.

נזכיר, כי הראשל”צ הינו מגדולי המתנגדים לעלייה להר הבית, משום שהעלייה, מלבד האיסור ההלכתי – מהווה גורם שמתסיס ומסלים את אווירה הביטחונית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות