וינשטיין לרב דוד לאו: “מקווה שאתה לא כועס עלי”

השניים נפגשו על במת מושב הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין באילת • הרב לאו: "קורא לשרת המשפטים לייסד שבכל הצעת חוק שעולה על שולחן הממשלה יש לבקש את עמדת הרבנות"
יוני גרין
כ"ט אייר התשע"ה / 18.05.2015 14:39

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, והיועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, השתתפו הבוקר (שני) במושב הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין המתקיים באילת.

הרב לאו אמר בנאומו, כי יש לעגן בחוק את מעמדה של הרבנות הראשית לישראל כגוף המייעץ לממשלה בענייני הלכה והמסורת היהודית. “אני קורא לשרת המשפטים לייסד שבכל הצעת חוק שעולה על שולחן הממשלה, כפי שמבקשים את עמדתם המקצועית של המשרדים הנוגעים בדבר, כך יש לבקש את עמדת הרבנות הראשית – שתציג את עמדת היהדות והמסורת בכל הקשור להצעת החוק”, אמר הרב לאו.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה אל הרב לאו ואמר: “אני מקווה שאתה לא כועס עלי בעקבות עמדתי בעניין חוק הונאה בכשרות. זו הייתה עמדתי ואני מוכן לשוחח על זה שוב ולהסביר”.

היועץ התייחס לעמדה אותה הציג בפני בג”צ, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית,  לפיה הצגת תעודות השגחה פרטיות, שאינן תעודות כשרות מטעם הרבנות המקומית, אינן מהוות עבירה על חוק איסור הונאה בכשרות.

היועץ אף סירב לאפשר לרב לאו, למרות בקשתו, להציג את עמדת הרבנות באופן עצמאי, באמצעות ייצוג משפטי פרטי ונפרד.

במהלך הדיון בבית המשפט, מתחו שופטי בג”ץ ביקורת על הדרך בה נהג היועץ המשפטי, ואמרו כי מן הראוי לאפשר לרבנים הראשיים להציג את עמדתם.

השופטים דחו את הדיון על העתירה שהוגשה על תעודות הכשרות, וקבעו כי היועץ המשפטי של הרבנות יגיע לדיון הבא ויציג את עמדת הרבנים הראשיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות