מנכ”ל הרבנות: צריך לבטל הקשר הלא בריא בין המסעדות למשגיחים

אלחנן גלט, מנכ"ל משרד הדתות והרבנות הראשית: "הגשנו הצעה של הקמת חברה ממשלתית שקיימות כמותה בתחומים אחרים, שתאפשר העסקה של אלפי משגיחים, תוך יצירת נורמות אחידות ברמת הכשרות"
נחמן גור
כ"ט אייר התשע"ה / 18.05.2015 12:32

אלחנן גלט מנכ”ל משרד הדתות והרבנות הראשית, מסכים עם העותר נגד איסור ההונאה בכשרות, שי גיני, כי קיים ניגוד אינטרסים בין המסעדות למשגיחי הכשרות, וכי עלולה להיווצר בעיה באופן שבו המשגיחים מבצעים את המוטל עליהם.

גלט שוחח עם קלמן ליבסקינד בתחנת הרדיו ‘גלי ישראל’ והסכים כי ישנו ניגוד עניינים בין עבודת משגיח הכשרות למקור פרנסתו – זאת לאור העתירה שהוגשה לבג”צ נגד חוק איסור הונאת הכשרות – והסערה שהתעוררה לאחר מכן.

כאשר ליבסקינד הציג את הבעיה ופרט שהמשגיח צריך לקבוע האם מסעדה שממנה המשגיח מקבל משכורת היא כשרה או לא, הרי שישנו ניגוד אינטרסים משמעותי, עליו דיבר גיני לפני כן בתכנית, ענה גלט: “שי גיני צודק”.

לאחר מכן הוסיף גלט ופרט: “זה נושא מאוד כבד ומורכב, יש אנשים שאולי מתנגדים לזה אבל פה אתה מוצא אותי לצידו של שי גיני. כדי לשפר את רמת הכשרות חייבים לנתק את הזיקה הזאת בין המשגיח והמושגח.

“יש הצעות רבות שכבר עומדות על השולחן. הדבר הזה כבד ויש לו הרבה משמעויות, גם ביחסי העובד מעביד וגם בתחום הכללי של העלאת רמת הכשרות.

“אנחנו הגשנו הצעה של הקמת חברה ממשלתית שקיימות כמותה בתחומים אחרים, שתאפשר העסקה של אלפי משגיחים, תוך יצירת נורמות אחידות ברמת הכשרות הבסיסית קודם כל, כדי לוודא שאנחנו נותנים רמה של כשרות גבוהה יותר, וכדי לבטל את הזיקה הלא בריאה בין המסעדה לבין המשגיח”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גזל של משגיחי הכשרות
    18/05/2015 23:59
    מאיר
  1. מה שאדון גלט שוכח זה שהקמת חברה כזו תבוא על חשבון משגיחי הכשרות המסכנים.שגם כך שכרם לא מהגבוה במשק..
    כעת יהיה להם שותף נוסף (שמאד מעניין למי הוא יהיה מקורב-תבדקו מי דוחף את זה ותדעו) שיאכל מכבשת הרש שלהם.
    אם אין אמון במשגיח – אז אין כל בסיס לכשרות שלו!