ללום לברקת (2): “בר שלום העלתה הבעייתיות במועמדותו של ליברמן?”

יו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת נוער כהלכה, לא מרפה: שיגר אחר הצהרים מכתב שני אל ראש עיריית ירושלים • דורש לקבל את "עמדתה המפורטת של חברת הוועדה הרבנית עדינה בר שלום, שחוותה עם נכדותיה את תופעת האפליה והמכסות בסמינרים החרדיים"
יוני גרין
ו' שבט התשע"ה / 26.01.2015 17:30

יו”ד יואב ללום, יו”ר עמותת נוער כהלכה, שיגר היום (שני) אחר הצהרים מכתב שני אל ראש עיריית ירושלים, בשם קבוצת הורים ספרדים ואשכנזים תושבי ירושלים, בו הוא דורש למנוע את הענקת אות ‘יקיר העיר’ לרב ישעיהו ליברמן, מנהל ‘סמינר החדש’ של בית יעקב ומנכ”ל מרכז בית יעקב, ומציג רשימת בקשות חדשה.

עו”ד ללום, המאשים את ליברמן בהפעלת מכסות פסולות לתלמידות ספרדיות בסמינר ובאפלייה על רקע גזעני, מבקש לדעת “האם המידע הנזכר היה לפני חברי הוועדה, הוועדה המקצועית והוועדה הציבורית בטרם קיבלו החלטות בעניין, ואם כן מה משקל ניתן לה בהחלטתכם הסופית”.

עוד הוא מבקש, כי במידה ו”המידע לא עמד לפני חברי הועדה, אבקש כי תכנסו שוב את הוועדה על מנת שתשקול מחדש את המועמדות לאורו, תנמק את החלטתה ותשלחנה אלי בטרם תאושר המלצת הוועדה במועצת העיר”.

עו”ד ללום גם מבקש לקבל את “עמדתה המפורטת של חברת הוועדה הרבנית עדינה בר שלום, אשר למיטב ידיעתי חוותה עם נכדותיה (שהינן תושבות ירושלים) את תופעת האפליה והמכסות בסמינרים החרדיים, האם העלתה הרבנית בר שלום את הבעייתיות במועמדותו של מר ליברמן לתואר יקיר העיר?”

הבוקר פנה עו”ד ללום במכתב אל ראש העיר ירושלים ניר ברקת, אל השופט בדימוס יעקב טירקל – יו”ר ועדת ‘יקיר העיר’ עיריית ירושלים, ואל חברי הוועדה הבוחרת, בדרישה לבטל את מתן ‘אות יקיר’ העיר לישעיהו ליברמן.

“מנתונים שנמצאים בידי מרשתי, כתב, “בתיכון אותו מנהל הנ”ל יש מכסת מקסימום לתלמידות ספרדיות העומדת על פחות משלושים אחוזים.

חז”ל אומרים “פוק חזי מאי עמא דבר” (=צא וראה מה מדבר העם), העובדות המתוארות מעוגנות בתודעת הציבור החרדי ספרדי בעיר, ובנפשן של לא מעט בנות.

מתן אות יקיר העיר לאדם הקשור ומוביל לדעת חלקים רחבים בציבור הספרדי חרדי את מגמת המכסות והאפליה בקבלה למוסדות החינוך בעיר, יש בה כדי לפגוע ו/או לזלזל בחלקים רחבים מתושבי העיר.

לאור האמור, נדרשת התערבותכם המיידית להסרת שמו של הנ”ל מרשימת המועמדים שאמורה להיות מובאת לאישור מועצת העיר מחר, וביטול מתן האות לנ”ל נדרשת באופן מיידי.

עם קבלת תגובתכם, אורה למרשיי את הפעולות והצעדים הנדרשים”.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמור להביא מחר לאישור סופי של מועצת העיר ירושלים את רשימת 12 האישים שנבחרו לקבל את עיטור יקיר ירושלים לשנת תשע”ה.

העיטור יוענק בסמוך ליום ירושלים על ידי ראש העיר לאישים “אשר הקרינו מאישיותם על העיר ושתרמו תרומה יחודית לירושלים”.

הנבחרים הם פרופ’ איתן אביצור, פרופ’ דבורה הכהן, גב’ סיסי שילקובסקי, הרב ישעיהו ליברמן, פרופ’ נאוה בן צבי, פרופ’ אריה ל’ דורסט, פרופ’ אליעזר שביד, ד”ר מרטין וייל, השופט עזרא קמא, זקן רבני מרוקו הגאון רבי יהושע ממן, פרופ’ תמר רוס, ד”ר יעקב הדני.

אות יקיר ירושלים מוענק ע”י ראש העיר מאז שנת 1967.

עם כניסתו לתפקיד העביר ראש העיר את הליך הבחירה לוועדת שיפוט בלתי תלויה לבחירת יקירי העיר, בראשות כבוד השופט בדימוס יעקב טירקל, בה חברים עדינה בר שלום, הרב ד”ר בני לאו, הרב יצחק גולדקנופף ואורה אחימאיר.

השנה הוגשו 69 מועמדים לקבלת העיטור.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות