הפילנטרופ אדי גאסט: מוכן לממן הקמת מערך שמירה בבתי כנסת

הפילנטרופ השוויצרי אדי גאסט הביע נכונות לממן את כל ההוצאות הכרוכות בהקמת מערך מתנדבים שיעמדו בפתחי בתי כנסת וישיבות בירושלים • בא כוחו עו"ד מרדכי ציבין: "הביע גם נכונות לממן הגנה משפטית לכל מי שמנע פיגוע ועקב כך נחקר או הוגש נגדו כתב אישום" • גם מנטרל 'פיגוע החומצה' בעוקף חוסאן קיבל מענק של 20,000 שקלים
יוני גרין
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 14:08

הפילנטרופ השוויצרי אדי גאסט, מי שלקח על עצמו להעניק מענקים כספיים לכל מי שפועל לנטרול אירועי טרור, הביע נכונות לממן את כל ההוצאות הכרוכות בהקמת מערך מתנדבים שיעמדו בפתחי בתי כנסת וישיבות בירושלים, כדי למנוע אירועי טרור נוספים.

עורך דין מרדכי ציבין, בא כוחו של אדי גאסט אומר: “המטרה היא שהמאבטחים יאבטחו את בתי הכנסת במועדי התפילה”.
ציבין הוסיף: “גאסט הביע גם נכונות לממן הגנה משפטית לכל מי שמנע פיגוע, ועקב כך נחקר או הוגש נגדו כתב אישום או כל הליך משפטי אחר. מדובר בעיקר במקרים בהם מונע הפיגוע ירה למוות במחבל ואילו המשטרה סבורה כי במקרה זה היה עליו לירות רק על מנת לפצוע”.
לדברי ציבין, גם המאבטח ממשרד ראש הממשלה שנטרל את המחבל ב’רמי לוי’ במישור אדומים, וגם מ’ שנטרל את המחבל ב’פיגוע החומצה’ בכביש עוקף חוסאן, חששו להרוג את המחבל, שמא יואשמו כי פעלו ‘בניגוד לנהלים’…”

מ’, צעיר בן 24, תושב גוש עציון, נטרל  את המחבל שתקף משפחה יהודית באמצעות חומצה בכביש עוקף חוסאן שבגוש עציון. כמו מונעי פיגועים לפניו, קיבל בסוף השבוע האחרון במלון קינג דיוויד שבירושלים, מהפילנתרופ השווצרי, באמצעות בא כוחו עו”ד מרדכי ציבין, פרס כספי בסך 20,000 ש”ח.

גאסט העניק בתקופה האחרונה 20,000 ש”ח לכל מי שמנע פיגועי טרור. ראשונה קיבלה אלמנת השוטר הדרוזי שנרצח בטבח בית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, ולמאבטח במשרד ראש הממשלה שנטרל את המחבל בסניף ‘רמי לוי’ במישור אדומים. לפני למעלה מ-10 שנים העניק גאסט מענק כספי למאבטח שמנע פיגוע בבית קפה בירושלים.

“הרציונל של המענק הוא לעודד עוד ועוד אזרחים לנקוט בפעולה ולנסות למנוע אירועי טרור בעת התרחשותם”, אמר עו”ד ציבין, הידוע כבעל קשרים ענפים ברחבי העולם, מהם בלתי שגרתיים, לחרדים10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות