גל מעצרים של פעילי להב”ה: 4 נעצרו בחשד לעבירות הסתה

בשעה שש וחצי הגיעו הבוקר שוטרים לבתיהם של פעילי להב"ה ופתחו בסדרת מעצרים • 4 נעצרו ו-4 נוספים עוכבו לחקירה • עורכי הדין של חלק מהעצורים: מעצרים מיותרים
שי וייספיש
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 09:40

המשטרה ביצעה הבוקר (ראשון) גל מעצרים נוסף של פעילי להב”ה:  שוטרים פשטו בשעה 6:30 על בתיהם של שמונה מפעילי הארגון ועצרה ארבעה מהם בחשד לעבירות הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני.

ארבעה פעילים נוספים עוכבו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ש”י.

החשודים הם תושבי ירושלים, ראשון לציון, ביתר עלית, נתיבות והרצליה.

עורכי הדין המייצגים חלק מהחשודים, עורכי הדין איתמר בן גביר ואביחי חג’בי, אמרו: “ניתן היה לנהל החקירה ללא מעצר. כבר נפסק כי החירות היא הכלל והמעצר חריג, אך ביחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש”י עושה רושם שלא מכירים הליך אחר מלבד הליך מעצר”.

עוד מוסיפים השניים ואומרים: “חמור מכך, השוטרים מתעלמים מהחלטות בתי המשפט בימים האחרונים שביקרו אותם פעם אחר פעם וקבעו כי קריאות נגד התבוללות אינן עבירה על החוק”.

ראש ארגון להב”ה, בנצי גופשטיין, השוהה במעצר בית, אמר בצאתו מאולם בית משפט השלום בירושלים בשבוע שעבר, כי לא ישנה את דרכי פעולת הארגון בראשו הוא עומד.

“הפרקליטות של מדינת ישראל חושבת שאסור לדבר פה. רציתי לגלות לפרקליטות, לשי ניצן, זה לא הקג”ב פה, זה מדינת ישראל. אנחנו נדבר ואף אחד לא ישתיק אותנו. נמשיך להילחם בהתבוללות, זה יהדות, זה לא גזענות, ואני קורא לכולם לא לשתוק, היום זה אני, מחר זה אתה”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות