החייל שסירב להתגלח נידון ל-5 ימי ריתוק – והיום נשפט שוב

י', חייל חרדי המשרת בבסיס תל נוף של חיל האוויר, סירב לגלח את זקנו למרות הוראת המפקד סא"ל הראל ארז • ביום חמישי הוא נשפט לחמשה ימי ריתוק בבסיס • אבל הוא ממשיך להתעקש: לא מגלח • היום הוא נשפט שוב על סירוב פקודה
נחמן וייס
כ"ג חשון התשע"ה / 16.11.2014 18:40

צבא ההגנה של חלם, פרק ב: החייל החרדי מבסיס תל נוף שסירב לגלח את זקנו, למרות הוראה של סגן אלוף, נידון לחמישה ימי ריתוק, כך מדווח ערוץ 7.

המשפט התקיים ביום חמישי, כשהשופט הוא סא”ל הראל ארז, מי שנתן לחיילים הדתיים את ההוראה להתגלח. ארז, גזר על י’, החייל החרדי 5 ימי ריתוק, ובמידה ויסרב ידון בשנית.

י’ המשיך להתעקש שלא לגלח הזקן, ונידון היום שוב, באשמת סירוב פקודה.

כזכור, ביום חמישי פורסם בערוץ 7, סיפורו של י’, חייל חרדי המשרת בבסיס חיל האוויר בתל נוף, שלמרות אישור לגידול זקן שיש לו, הורה סא”ל ארז לו ולחיילים דתיים אחרים, לגלח את זקנם.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה לערוץ 7: “זכאות לפטור זקן לחייל נקבעת בהתאם להמלצות גורמי הדת והרפואה ובכפוף לאישור מפקד. בעת מעבר בין יחידות נדרש אישרור מחודש של הפטור על ידי המפקדים ביחידה הקולטת.

“באשר למקרה המדובר, אישור הפטור עבור החייל יידון על ידי המפקדים בימים הקרובים”.

אולם למרות האמירות של דובר צה”ל, המשפט של י’, נערך כאמור לפני שבוצע בירור כלשהו.

מדובר צה”ל לא נמסרה תגובה לדברים.

 

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמתפללים להתפלל מקירות הלב שתתבטל הגזירה ולקדש שם שמים כמה שאפשר
    16/11/2014 23:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ראש ישיבת קמניץ, חבר מועצת גדולי התורה, הגאון הגדול רבי יצחק שיינר שליט”א, כינס הבוקר את מאות תלמידיו באמצע הסדר, וביקש למסור מסר לתלמידיו. “אנחנו בשעת שמד, רוצים לבטל את התורה, אנחנו צריכים להתנהג אחרת, ולהתכונן ללכת לכלא”, אמר לתלמידיו והקריא להם מכתב שנשלח בשעתו ע”י מרן רבי ברוך בער מקמניץ בדבר הצבא, כשהוא מכריז לתלמידיו, כולנו נכנס לכלא. הקלטה מדבריו הוקלטה ע”י לדעת.נט בלעדית, והיא מושמעת כאן לראשונה.

    את הסדר הדרמטי שהיה בצהרי היום בישיבת קמניץ, לא ישכחו מאות התלמידים, שמעולם לא ראו את ראש ישיבתם כה נרגש ומדבר על המצב בצורה הכי מפוקחת. ראש הישיבה הגאון רבי יצחק שיינר שליט”א, הפסיק את הלימוד ואמר לתלמידיו: “אני לא יודע האם העולם מודע למצב החדש בארץ הקדושה, כעת נמצאים במצב שרוצים לבטל את כל הישיבות, כל בן תורה כשהוא בן 18 חייב ללכת לצבא, אין ישיבות, מי שלא יתגייס יהיו קנסות גדולים. מדברים על 100 אלף שקל של קנס ועוד כל מיני קנסות, והגזירה כבר מוכנה. זה אומר שזה שעת השמד, כמו שהיה בעבר, שעת השמד”.

    ראש הישיבה המשיך ואמר: “שונאים את התורה, שונאים את בני התורה ורוצים לבטל את התורה, אז אנחנו מחוייבים בשעת השמד להתנהג אחרת ממה שאנחנו נוהגים היום. “אנחנו צריכים להתחזק בלימוד התורה במסירות הנפש כפי שלא עשינו בחיים, זו מציאות חדשה שלא הייתה בזמנים שלנו, אבל כעת יש לנו הלכה למעשה”.

    בהמשך דבריו אמר הרב שיינר: “המכה בפטיש עדיין לא היה, אבל כמעט בטוח שתיהיה גזירה כזאת, שיסגרו את כל הישיבות, צריכים להיות מוכנים ללכת לכלא, ולדברים גרועים יותר”. “שכל אחד יסתכל ב’ברכת שמואל’ בהקדמה, מכתב בר’ בער להחזקת התורה ממש לזמנים אלו, והוא פוסק שבעת כזאת צריך למסור את הנפש, אם אפשר למסור נפש שלא ייסגר הישבה, ומביא ראיה מהגמרא”

    לסיום אמר לתלמידיו: “כדאי שכל בחור ואברך יתחזק כפי שעוד לא עשה את קודם בחייו. לא לבטל רגע בחייו, לא להסתובב ברחובות, ללכת לישון מיד בלילה לאחר הסדר. זה שעת השמד, אני לא אומר מה לעשות, אבל בוואלז’ין עשו חיזוק שלמדו במשך 24 שעות”. ראש הישיבה שב וחזר על דבריו ואמר: אני לא אומר מה לעשות, אבל לפחות בזמן הסדר ללמוד כל הזמן, וללמוד בלילה כמה שאפשר וללכת מיד לישון ולא לבטל את הזמן.

    את דבריו חתם בכך שצריך להתפלל. “יכול להיות שצריך לעשות תפילה מיוחדת, אבל לפחות בתפילות שמתפללים להתפלל מקירות הלב שתתבטל הגזירה ולקדש שם שמים כמה שאפשר”.

  2. ממשלת ערב רב עוכרי ישראל אפיקרוסים הזוהר חזה אותם בפרשת נשא עמוד קכ
    17/11/2014 04:11
    יהודי
  3. החייל החרדי שסירב להתגלח נידון ל-5 ימי ריתוק – והיום נשפט שוב וזה שוב הוכחה למה צדקו גדולי ישראל שאסרו על מי שירא שמיים להתגייס לצבא שראשיו רשעים אפיקורסים שונאי דת ולכל הפחות עמי הארץ….וזה לשון הכתבה מהעיתונות באינטרנט ופסק ההלכה בעניין זה מגדולי ישראל שאוסר גיוס ומי שירא שמיים חרדי שמתגייס רשע לא פחות מהם שעובר על דברי גדולי ישראל ושידע שעתיד הוא ליתן את הדין על שהפר הגדר שגזרו גדולי ישראל קראו בעצמכם זה לשונם של גודלי ישראל:

  4. זה מה שהם לא מבינים למה שאני ישים קצוץ על צוציק מטומטם רק בגלל שהוא מפקד אם הוא לא רגיש מספיק לצרכים הבסיסיים שלי ?
    17/11/2014 10:38
    חיים
  5. החילוניזציה חטאה לעצמה בזה שהם התנתקו לגמרי למושג אמונה. אני שומע את רזי ברקאי בעוד אחת מהנסיעות המשעממות לעבודה והאיש היהיר הזה פשוט מנותק ואתו כל שאר הארסים שמקשיבים לו וקונים במזומן את כל מה שהוא אומר. אין שום מצב שתבנית של פקודה בסגנון צבאי תחייב משהו בחור ישיבה זה מנוגד לדי .אנ. איי. שלו מה שחינכו אותו מגיל אפס זה לא להיות פראייר לפחות לא בנושא הזה של לוותר על העקרונות והאידיאולוגיה שלו אז חילונים תתעוררו אתם מבשלים דייסה שלא תוכלו לאכול והיא תהיה הרבה יותר אלימה ומשוגעת ממה שאתם יכולים לדמיין

  6. התגובה של צהל בנושא זה מה שמשמקף את הסכנה הרוחנית להתגייס,
    17/11/2014 13:52
    התגובה של צה
  7. זה שמד של ממש גם אם יפתחו יחידות של חיילים אחרי תקופה יכניסו מפקד, ויעלץ אותם לאכול הכשר כזה או אחר, יעלצו אותם לאכול היתר מכירה, אח”כ לגלח זקנים, ואח”כ גודל כיפה או שבכלל לא, אח”כ לא לצאת כשבנות שרות, הדברים הללו כבר קוראים היום מדינת ישראל בחיים אבל בחיים לא עמדה בהסכמים, מתחלף ממשלה ואז ויקם מלך חדש אשר לא ידע את יוסף חוקים חדשים וכל מה שהיה זה היסטוריה