שני ערבים דיווחו למשטרה: ‘חטפו אותנו” • ומה התברר בחקירה?

שני ערבים נחקרו לאחר שמסרו הודעה כוזבת: בדו מליבם ניסיון חטיפה • אחד נפצע במהלך עבודתו - ורצה לקבל כסף • השני לא מצא עבודה טובה בישראל, ו"גם בגלל שאביו מכריח אותו להתחתן בניגוד לרצונו"
כ"א חשון התשע"ה / 14.11.2014 12:18

אתמול נחקרו שני ערבים תחת אזהרה, בגין מסירת הודעה כוזבת לאחר שבדו מליבם נסיון חטיפה בשני אזורים שונים במחוז ירושלים.

האירוע הראשון החל בדיווח למוקד 100 של משטרת ירושלים בו דווח כי ערבי העובד בגינון בשכונת נווה יעקב הותקף על ידי שלושה צעירים יהודים שנמלטו עם רכב.

ניידת של תחנת שפט פגשה במודיע ובמקביל הוקמו מחסומים ונערכו סריקות נרחבות לאיתור הרכב. הערבי, כבן 50 תושב ואדי ג׳וז, טען כי נפגע קל בידו וביקש לגשת לטיפול רפואי, טרם יגיע למסירת הודעה מפורטת בתחנת המשטרה.

כאשר חזר לתחנה בשעת אחר הצהרים, מסר עדות בה טען כי שלושה צעירים יהודים ניסו להכניסו בכוח לרכב, הוא התנגד והצליח להימלט.

לאור השוני בעדויות, החליטו החוקרים לצאת עם המתלונן לזירת האירוע על מנת לשחזר את האירוע. בשחזור עלו סתירות נוספות: המתלונן הוסיף גרסאות נוספות, בהן טען שהצליחו להכניסו לרכב, נעלו את הדלתות והוא הצליח להימלט.

כשחזרו לתחנה, נשאל על כל הגרסאות הסותרות ואז הודה כי בדה את הסיפור מליבו. הוא סיפר כי נפצע במהלך עבודתו וכי רצה לקבל כסף ולכן בדה את האירוע.

המתלונן הפך לחשוד, נחקר באזהרה בגין מסירת הודעה כוזבת, הודה – וחומר החקירה יועבר לפרקליטות לשם הגשת כתב אישום.

האירוע השני החל בצעיר ערבי כבן 19, תושב יאטה שליד חברון, העובד באתר בניה ברמת בית שמש.

הצעיר חזר לביתו בסוף יום העבודה, וכשהגיע למחסום ג׳בע סיפר לחיילים כי שלושה מתנחלים העלו אותו בכוח לרכבם, היכו אותו נמרצות, השליכו אותו ונמלטו.

החיילים דיווחו לתחנת מטה יהודה והצעיר המשיך לביתו.

שוטרי התחנה פתחו בסריקות לאיתור הרכב החשוד ובמקביל חוקרי התחנה הצליחו לאתר וליצור קשר עם  הצעיר, ביקשו ממנו להגיע למחסום ג׳בע, ומשם הובילו אותו לתחנה לגביית עדות מפורטת.

במהלך עדותו עלה חשדם של השוטרים בדבר אמינות הצעיר, שמסר גרסאות סותרות ואז הודה בפניהם כי בדה את הסיפור מליבו.

גם במקרה זה הפך המתלונן לחשוד, הוא נחקר תחת אזהרה בגין מתן הודעה כוזבת וטען כי בדה את הסיפור לאחר שלא מצא עבודה טובה בישראל, וגם בגלל שאביו מכריח אותו להתחתן בניגוד לרצונו.

חומר החקירה יועבר לפרקליטות להגשת כתב אישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות