תיעוד מטריד: כך נורה גר הצדק; האם יביאו אותו לקבר ישראל?

ביממה האחרונה פורסם תיעוד עצוב ומטריד שחושף את הרגעים האחרונים בחייו של בן אברהם שנורה סמוך ליישוב אלעזר בגוש עציון • השר ארבל אישר את התושבות שלו
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשפ"ד / 29.03.2024 14:45

ביממה האחרונה פורסם תיעוד עצוב ומטריד שחושף את הרגעים האחרונים בחייו של בן אברהם שנורה סמוך ליישוב אלעזר בגוש עציון.

סאמח זיתון, שהתגייר ושינה את שמו לדוד בן אברהם, נחשד על ידי חיילי מילואים למחבל לאחר שבתיקו אותרה סכין.

בתיעוד נשמע החייל מבקש ממנו להרים ידיים. לאחר שבן אברהם עמד במרחק מהתיק, ירה בו החייל שתי יריות לפלג גופו התחתון – והרג אותו.

בתיעוד הוא נשמע אומר לחייל כי הוא יהודי אך החייל לא האמין לו. לבן אברהם סיפור חיים מורכב לאחר שעבר גיור וסבל מהתנכלויות מערביי חברון.

שר הפנים משה ארבל אישר את בקשתו של גר הצדק מחברון דוד בן אברהם ז״ל אשר נורה על ידי חייל צה״ל בשגגה בתקרית מצערת מאוד וקבע כי בקשתו לתושבות ישראלית שהוגשה למשרד הפנים מאושרת ממועד הגיור שלו בבית הדין.

שר הפנים ארבל: ״עלינו להפיק לקחים מהתקרית המצערת שעלתה בחייו של דוד בן אברהם ז״ל ולפעול ככל יכולתנו לקיים את צוואתו ורצונו של המנוח להיות חלק מעם ישראל. אישור בקשתו לתושבות ישראלית עושה צדק גם אם באיחור ובנסיבות טראגיות על הצדק להיעשות״.

השר לשרותי דת מיכאל מלכיאלי פועל בימים האחרונים להביא את גר הצדק דוד בן אברהם ז״ל לקבר ישראל. בהנחיית השר, קיים אתמול מנכ״ל המשרד התייעצות דחופה עם צמרת משרד המשפטים להוריד את כל החסמים בנושא, וכעת לאחר אישור שר הפנים ארבל הדרך נסללה וכבר בתחילת שבוע ניתן יהיה לערוך את מסע הלוויה כדת וכדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות