“תכשיט בערבה”: כך סוכלה הברחת ענק של נשק מגבול ירדן • צפו

לאחר חקירה סמויה של המשטרה וצה"ל, שזכתה לכינוי "תכשיט בערבה" - סוכל ניסיון ההברחה הגדול ביותר בגבול ירדן • נתפסו מאות כלי נשק, מחסניות וחלקי נשק רבים, בשווי כולל של כ-6 מיליון שקלים - ונעצרה חולייה של 4 מבריחים
חיים טוויל
י"ז כסלו התשפ"ד / 30.11.2023 15:51

פרשיית “תכשיט בערבה”: שוטרי המחוז הדרומי, בשיתוף כוחות צה״ל,  סיכלו הברחת ענק של אמצעי לחימה מגבול ירדן – הכוללים 137 כלי נשק, 250 מחסניות וחלקי נשק רבים בשווי כולל של כ-6 מיליון שקלים.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

במסגרת הפעילות נעצרה חולייה של 4 מבריחים, תושבי “פזורת ירוחם”.

מדובר בסיכול הברחה הגדול ביותר בגבול ירדן.

לצד פעילות הביטחון השוטפת המוגברת, ומתן מענה לכל אירוע 100 בתחומי המחוז, הורה מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, להמשיך בביצוע פעילויות מבצעית ממוקדת נגד תופעות הפשיעה והחזקת הנשק הבלתי חוקי. הפעילות מתבצעת על ידי הפעלת כלל האמצעים המודיעיניים והטכנולוגיים, לרבות יחידות מיוחדות במחוז, תוך שיתוף פעולה עם צה”ל וגורמי ביטחון נוספים במטרה למנוע החדרה של אמצעי לחימה בלתי חוקיים לשטחה של מדינת ישראל.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה ביחידת מג”ן של מרחב הנגב, ביחד עם יחידות מודיעין של המחוז הדרומי חקירה סמויה, אשר זכתה לכינוי “תכשיט בערבה” נגד רשת הברחת אמצעי לחימה בלתי חוקיים מירדן, שהייתה אחראית להברחות ענק של נשקים ואמל”ח.

לוחמי היחידה פעלו סמוך ליישוב צופר במארבים ותצפיות, בשילוב מגוון אמצעים טכנולוגים במטרה להביא לסיכול הברחות אמל”ח מהגבול, המשמשים מחבלים וגורמים פליליים לביצוע עבירות חמורות.

במסגרת הפעילות שהתקיימה בשבוע שעבר התקבלה אינדיקציה מודיעינית של יחידת מג”ן, על פיה נערכו כוחות המשטרה של יחידת מג”ן, יס”מ נגב ,יחידת המסתערבים של מג”ב דרום, בסיוע המערך האווירי של משטרת ישראל, תצפיות וכוחות צה״ל מחטיבת יואב ואוגדה 80 בערבה – על הגבול, סמוך ליישוב צופר.

במהלך ההיערכות זיהו הכוחות חשודים שהגיעו עם רכבם בסמוך לגבול ירדן. הכוחות צמצמו טווח לעבר החשודים שהחלו להימלט ואלה נתפסו על ידי הכוחות בשטח, שפעלו בנחישות תוך חתירה למגע, וביצעו את מעצרם של שני מבריחים שהיו במקום ושל מנהל רשת ההברחה וסייען נוסף שניסו אף הם להימלט מהזירה.

במהלך הפעילות נתפסו מספר שקים ותיקים אותם ניסו המבריחים להבריח, שבתוכם הוסלקו 137 כלי נשק שכללו 120 אקדחים, ו-17 רובים מסוג M16.
בנוסף נתפסו בשקים חלקי נשק רבים המשמשים להסבת נשקים לכלי ירייה, ביניהם 35 מכלולי נשק, חלקי רובים וכ-250 מחסניות של אקדחים ורובים.

כלי הרכב מסוג ג’יפ לנדקרוזר וטיוטה קורולה, ששימשו את חוליית המבריחים, נתפסו אף הם לצרכי הליכי חילוט.

“מדובר בסיכול הברחת אמצעי לחימה מהגדולות ביותר שנחשפו בשנים האחרונות מגבול ירדן בשווי כולל של כ-6 מיליון שקלים. סיכול ההברחה מנע החדרה של כלי נשק בלתי חוקיים לגורמים פליליים ופח”עיים הפוגעים בביטחונו ושלומו של הציבור”, אומרים במשטרה.

החשודים, תושבי פזורת ירוחם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נחקרו ביחידת מג”ן של מרחב הנגב ומעצרם הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בבאר שבע.

בסיומה של הפעילות הקדישו לוחמי יחידת מג”ן את תפיסת האמל”ח לחברם ליחידה רס”ב אליק פוזניאקוב הי”ד, שנפל בקרב ברעים והיה חלק בלתי נפרד בהיערכויות המבצעיות שקדמו לסיכול ההברחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות