נהג האוטובוס הערבי שתקף בחור ישיבה הסתבך: זה הפיצוי שישלם?

לפני שלוש שנים תקף נהג אוטובוס ערבי באגרופים בחור ישיבה - כי חשב שדפק על האוטובוס • המשטרה סגרה את התיק מבלי לחקור את הנהג • חוננו ניהל מאבק משפטי בסופו הנהג נחקר, ובהליך של 'הסדר מותנה' הודה וחויב בפיצוי של 500 ש"ח • . כעת הגיש חוננו תביעה אזרחית על 30,000 ש"ח  
חיים טוויל
י"ג אלול התשפ"ג / 30.08.2023 14:15

נהג אוטובוס ערבי אשר תקף באגרופים לפני שלוש שנים בירושלים בחור ישיבה כי חשב שדפק על האוטובוס, נתבע כעת על ידי הבחור בתביעה אזרחית על סך 30,000 שקלים.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

את התביעה הגיש עו”ד מנשה יאדו מחוננו לבית משפט השלום בירושלים.

בתחילה הגיש נפגע העבירה תלונה במשטרה, המשטרה מצידה סגרה את התיק מבלי לחקור את הנהג. עו”ד בלייכר מחוננו הגיש ערר לפרקליטות על סגירת התיק והמשטרה פתחה את התיק, אך סגרה אותו לאחר מספר חודשים שוב. חוננו ניהלה מאבק משפטי, קבלה לידה את חומרי החקירה שם התברר כי אותו נהג נחקר אף על אירוע בו ירק על נוסע קשיש שעלה לאוטובוס.

עו”ד בלייכר הגיש ערר נוסף לפרקליטות, התיק עבר ל’הסדר מותנה’ של תביעות המשטרה, שם הוכנה טיוטת כתב אישום בגין תקיפה ולבסוף חויב הנהג בפיצוי של 500 שקלים, לאחר שהודה במעשיו.

לאחר סיום הליך הסדר המותנה הוגשה תביעה אזרחית על ידי עו”ד מנשה יאדו.

טיוטת כתב האישום כנגד הנהג הערבי מתאר כיצד תקף את בחור הישיבה למרות שזה לא פגע באוטובוס: “בתאריך 14.10.20 נהג הנתבע באוטובוס אגד במסלול העובר בשכונת רוממה בירושלים. באותה עת המתין התובע לאוטובוס בתחנת אגד אשר ברחוב פתח תקווה. יחד עם התובע שהה בתחנה אדם אחר עימו לא הייתה לתובע היכרות מוקדמת. בשלב מסוים הגיע לתחנה אוטובוס אגד בו נהג הנתבע. התובע החל לעלות לאוטובוס, ואותו אדם אחר החל לדפוק על דלתות האוטובוס מבחוץ. הנתבע שאל את התובע מי זה? התובע ענה שאינו מכיר אותו.

“הנתבע ירד מהאוטובוס והחל לרדוף אחר האדם האחר, לאדם האחר נפלה הכיפה והנתבע לקח את הכיפה וחזר לאוטובוס, אותו אדם אחר חזר וירק מבעד לחלון הנהג על הנתבע.

“בעקבות האירוע דרש הנתבע מהתובע לרדת מהאוטובוס. התובע הבהיר שוב שאין לו כל קשר לאדם האחר. הנתבע קם בחמתו, תוך שהוא מחרף ומגדף את התובע בקללות קשות, נתן אגרוף בכתפו הימנית של התובע והחל לדוחפו בכוח מחוץ לאוטובוס. במעשיו תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין”.

עו”ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של חוננו: “בשנים האחרונות מגיעות לארגון חוננו עשרות תלונות על מעשי אלימות והשפלה קשים של נהגי אוטובוס ערבים כלפי יהודים, מה שהפך לתופעה קשה ומסוכנת שכן חייהם של מאות יהודים מסורים בידיהם של אותם נהגי אוטובוס בעת עבודתם. אנו בארגון עושים מאמצים רבים להביא למיצוי דין עם אותם נהגים הן במישור הפלילי והן במישור הנזקי אזרחי. עבריינים אלה אסור שיחזיקו בידם הגה של אוטובוס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות