משפחה יהודית הותקפה בעיר דוד • הפרקליטות: לא אירוע לאומני

משפחה יהודית הותקפה בעיר דוד, לאחר שהעירה לרכב של ערבים שנסע בפראות • בתגובה תקפו אותם נוסעי הרכב וערבים נוספים באגרופים, הטיחו ראשיהם בקיר וריססו בגז פלפל • חמישה תוקפים נעצרו, אך הפרקליטות העבירה את התיק ליחידה שאינה יכולה להגיש אישום בגין טרור או מניע גזעני
חיים טוויל
י' אלול התשפ"ג / 27.08.2023 10:49

עו”ד חיים בלייכר פנה במכתב לפרקליטות מחוז ירושלים בבקשה כי הפרקליטות תשיב לידיה תיק חקירה של תקיפת משפחה יהודית בידי ערבים בעיר דוד בירושלים לפני כשבוע.

רוכשים באמצעות כרטיס אשראי? כך תבטחו עצמכם מפני גניבות!

בני המשפחה העירו לרכב של ערבים שנסע בפראות במקום. בתגובה תקפו אותם נוסעי הרכב וערבים נוספים ששהו במקום באגרופים, הטיחו את ראשיהם בקיר וריססו בגז פלפל.

חמישה תוקפים נעצרו, אך הפרקליטות העבירה את תיק החקירה ליחידת התביעות של המשטרה אשר אינה מוסמכת להגיש כתב אישום בגין טרור או מניע גזעני.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את התקיפה שחוו בני המשפחה: “מרשיי, שני אחים בגלאי העשרה, עמדו יחד עם אמם ברחוב מעלות עיר דוד, לאחר ביקור משפחתי בנקבת השילוח. לפתע הגיח רכב במהירות רבה ממעלה הרחוב, ושעט מטה בצורה פראית ומסוכנת ברחוב הצר בו עמדו מרשיי. מרשיי המבוהלים קראו לעברו בבקשה שיאט בשל הסכנה בנסיעה מהירה שכזו. לתדהמתם, נוכח ההערה הלגיטימית, נעצר הרכב במרכז הכביש, וממנו ירדו נוסעים בני מיעוטים כשהם מתקרבים למרשיי בצורה מאיימת ובכוונת זדון.

“בנוסף החלו להצטרף אליהם מבתי הרחוב נערים נוספים, אשר נראה כי חיכו לסיבה על מנת לפגע במרשיי היהודים. הללו תקפו את מרשיי במכות אכזריות, שכללו בין היתר אגרופים לראשם והטחת ראשם בקיר. אימם של הנערים ניסתה לגונן עליהם, אך הללו תקפו גם אותה ללא רחמים. בנוסף תקפו הפורעים את מרשיי בגז פלפל ישירות לפניהם, דבר אשר גרם להם לסבל רב ולכאב”.

בלייכר מספר במכתבו כיצד תחילה טופל תיק החקירה בפרקליטות, שם ניתן להגיש כתב אישום על האירוע בנסיבות לאומניות, אולם אז הועבר למשטרה, דבר המונע זאת: “לפי מערכת מנ”ע נעצרו חמשה מחבלים אשר השתתפו בלינץ’. כמו כן התיק הועלה על ידי משטרת ישראל לפרקליטות לשם הגשה בגין תקיפה ממניע גזעני. באופן תמוה ובלתי סביר, התיק הועבר מאתכם לתביעה המשטרתית מה שמונע אפשרות להאשמת המחבלים במעשה טרור ממניע גזעני”.

בלייכר מדגיש את חשיבות הטיפול כנגד הפורעים הערבים והגדרת האירוע כלאומני: “מדובר באירוע טרור חמור ביותר של תקיפה בנסיבות מחמירות אחר ונעשתה בצוותא, וממניע גזעני. במקום האירוע יש היסטוריה של עשרות ומאות תקיפות לאומניות וטרוריסטיות של יהודים בידי ערבים השוהים ברחוב זה. הפורעים הארורים שם מחפשים כל הזדמנות כדי לפגוע ביהודים בשל מוצאם היהודי.

“האירוע התחיל כביכול בשל הערה לרכב שנסע בפרעות לעבר מרשיי, אך התכנסות מהירה של פורעים רבים לשם עשיית לינץ’, ואשר המכנה המשותף של כל בפורעים שהם ערבים שונאי יהודים, מעידה כאלף עדים על כוונות אנטישמיות גזעניות לאומניות הרוחשות שם כל העת בקרב אותם פורעים.

“אכזריות המעשים כלפי מרשיי והשתתפות ההמונית במעשים מעידה גם על הכוונה האנטישמית לאומנית גזענית אשר מניעה את מעשי הפורעים. אבקש למשוך את התיק חזרה לטיפול הפרקליטות לאלתר, ולפעול בהקדם לשם הגשת כתבי אישום בשל מעשי טרור ומעשים ממניע גזעני, תוך החזקת המחבלים במעצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות