‘אם זו הייתה הילולא, היה מתקבל אחרת בתקשורת’: הצביעות נחשפת

הזמר אביב גפן קיים אמש הופעת ענק בפארק הירקון בתל, למרות המצב הביטחוני • איש תקשורת: "ההופעה הזו גם חשפה שוב את ההבדל בין ישראל הראשונה לשנייה: לחרדים בחיים לא היו מאשרים את זה. והאפליה הזו מרגיזה"
אבי כץ
כ"א אייר התשפ"ג / 12.05.2023 11:54

הזמר אביב גפן קיים אמש (חמישי) מופע ענק בפארק הירקון בתל אביב – למרות המצב הביטחוני וירי הטילים לעבר ערי ישראל, לאחר שהתקבל אישור  מפיקוד העורף.

ביקורת רבה הוטחה על ההחלטה לקיים את ההופעה, בשל הסיכון – וגם בגלל הסולידריות עם תושבי עוטף עזה. גם מעריצים רבים שהזמינו מראש כרטיסים להופעה, אך חששו להגיע,  זעמו על ההחלטה.

אחת הביקורות המפתיעות שנשמעו נגד ההופעה הייתה דווקא מכיוון ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שכתב כי היה צריך לדחות את המופע, וכי אם היה מדובר על הילולא חרדית כלשהי הדברים היו נראים אחרת גם בסיקור התקשורתי – שהפעם היה חיובי

“לא נעים לומר אבל זו האמת”, כתב קוניק, “אם הייתה כעת התקהלות של 40,000 איש בהילולה כלשהי, במרכז תל אביב, סביר להניח שזה היה מתקבל בצורה קצת אחרת איך נאמר, בתקשורת, וגם אצלנו. מכבד את אביב גפן אבל מיותר, היה צריך לדחות”.

גוןלש נוסף כתב: “אני שמח שההופעה בפארק הירקון אתמול עברה בשלום, אבל אביב גפן תתבייש לך! לסכן אזרחים בשביל כסף. מעניין מה היו הכתבות בתקשורת אם זו היתה הילולה או משהו שקשור לציבור אחר”.

יועץ  התקשורת גואל וקנין הגיב: “אין אחד שהגיב בחיוב על קיום הופעת אביב גפן הערב בפארק הירקון שהיה מגיב כך אם היה מדובר במופע המיועד לחברה החרדית בזמן מתיחות בטחונית. צבועים, רואים לכם. שמחתי לעזור”.

איש התקשורת שמעון ריקלין: “להופעה של גפן אתמול בפארק יש פנים לכאן ולכאן. מצד אחד מסוכן. מצד שני, החלטה של אנשים לקחת את הסיכון ולא להפסיק את החיים בגלל חבורת היחפנים מעזה.

“אבל ההופעה הזו גם חשפה שוב את ההבדל בין ישראל הראשונה לשנייה: לחרדים/ מתנחלים/ וכל השאר בחיים לא היו מאשרים את זה. והאפליה הזו מרגיזה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות