לפני חג השבועות: תנובה מעלה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים

ההעלאה תיכנס לתוקף ביום ראשון: כמה תצטרכו לשלם יותר מעכשיו? • מבין המוצרים שיושפעו: יוגורטים, מעדנים, חמאה וגבינות • גפני: "זה בלתי מתקבל על הדעת. אנו לא יכולים לתת לזה לקרות. כולם יודעים שאנשים קונים מוצרי חלב, בוודאי משפחות במצב בינוני וחלש. לא נסכים לדבר הזה"
חרדים 10
י"א אייר התשפ"ג / 02.05.2023 11:15

אחרי העלאת מחירי מוצרי החלב המפוקחים: חברת תנובה הודיעה היום (שלישי) על התייקרות של 4.65% במחירי מוצרי החברה הלא מפוקחים.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

בין המוצרים שיתייקרו: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג’, גבינה צהובה ארוזה, גבינות מלוחות ועוד.

מתנובה נמסר כי ההעלאה היא “לאור הגידול המשמעותי בתשומות, ובראשן מחיר החלב הגולמי”.

עדכון המחירים ייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב.

יצוין, כי תנובה אומנם הציגה התייקרות מוצרים בשיעור של כ-5 אחוזים, אך במציאות מרבית המוצרים צפויים להתייקר בשיעור חד יותר – לפי מחירון של תנובה שהגיע לידי ‘כאן חדשות’: מחיר לקמעונאי ישן של גבינת עמק קלאסי 400 גרם 17,09 – המחיר החדש יעמוד על  18,68 – עלייה 9.5%; מחיר ישן של חמאה 200 גרם – 6.10 יעלה ל-6,67 – עלייה של 9.34%; המחיר הישן של מעדן יולו – 3.10, המחיר החדש – 3,30 שקלים – עלייה של 6.45%.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, פתח את הדיון בהתייחסות לעליית מחירי החלב: “אני מבקש לומר לפני שאתה מתחיל –  אנחנו עסוקים בתקציב, אבל בינתיים מסביב יהום הסער, הולכים לעלות את המחיר מוצר החלב שאינם בפיקוח לפני חג השבועות. כולם יודעים שאנשים קונים מוצרי חלב, בוודאי משפחות במצב בינוני וחלש. דיברנו על העלאת מוצרי החלב, לא נסכים לדבר הזה”.

הוא פנה אל השר יעקב מרגי: “השר אתה שר בכיר בממשלה, אי אפשר לאפשר את העלאת המחירים. אני מוצא לנכון שאתה פה, והנושאים החברתיים קרובים בליבך, לומר לא לאפשר את הדבר הזה, זה בלתי מתקבל על הדעת, התחייבנו שנלחם על יוקר המחייה, יש לעשות זאת בכל דרך אפשרית. אני שמח שאתה שר הרווחה, היכולות שלך גבוהות, זהו משרד מאוד חשוב חברתית וכלכלית”.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי הגיב: “הממשלה מחויבת לנקוט בצעדים מרסנים, לא הופתענו מעליית מחירי החלב, מי שהיה שותף בדיונים בממשלה הקודמת, ניהלנו קרבות מאספים בממשלה הקודמת, אני בוועדת הכלכלה. אם לא כל חברי הכנסת יתגייסו להציל את ענף החקלאות, נגיע לתופעות חמורות וקשות יותר מזה. החלב הוא מוצר בסיסי, לא מותרות. זה המזון העיקרי שלי, כגילוי נאות, מוצרי חלב. הממשלה נדרכה לקראת גל ההתייקרויות, יהיו לזה צעדי המשך ואביא את הדברים שלך לשולחן הממשלה”.

החלב הגולמי מהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (מעל 50% מעלות הייצור), ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-2.43 שקלים לליטר. בשנתיים וחצי האחרונות עלה מחירו של החלב הגולמי בכ-50 אגורות, שמשמעותן תוספת של כ-450 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה, זאת בנוסף לעליה במחירם של תשומות רבות נוספות בארץ ובעולם: חשמל, דלק, מים, ארנונה, חומרי אריזה ועוד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אמר אתמול בישיבת סיעה על העלאת המחירים המפוקחים: “הרווח הגדול שלי זה שהמוצרים הלא מפוקחים לא עולים. המקסימום שהם יוכלו להעלות את המחירים הלא מפוקחים זה 9.28 אחוז”.

על פי סיכום בין שר האוצר סמוטריץ’ למועצת החלב, התייקרו ביום ראשון מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 9.28%. יתרת ההתייקרות הכוללת של 17% בסך הכל, שתוכננה לנובמבר 2024, תתפרש על פני שלוש שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות