אנשי רשות המיסים היו בשוק: 2,628 שקל בשקיות מתחת לקופה

ממצאי ביקורת ניהול ספרים שערכו ראשי רשות המיסים בירושלים העלו: בעלי העסקים מעלימים הכנסות בעשרות אלפי שקלים בדרכים שונות • המבצע כלל קניות ביקורת סמויות ותצפיות מקדימות
חיים טוויל
י' אייר התשפ"ג / 01.05.2023 11:34

רשות המסים, באמצעות משרד פקיד שומה ירושלים 3, ערכה באחרונה ביקורת ניהול ספרים בתחום השיפוט של העיר ירושלים. מטרת הביקורת הייתה לבחון את רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות, לשמר ולהגביר את ההרתעה, ולבצע ביקורת חוזרת בעסקים שבהם נמצאו הפרות בעבר.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

במסגרת הביקורת נבדקו 52 עסקים ממגוון ענפים, ונתגלו 7 מקרים של אי רישום הכנסות ועוד 3 מקרים של אי ניהול ספרים.

המבצע כלל קניות ביקורת סמויות ותצפיות מקדימות על התנהלות העסקים.

במהלך המבצע הגיעו המבקרים לקיוסק שבו נערכה קניית ביקורת סמויה שלא נרשמה בקופה. המבקרים מצאו שתי שקיות עם מזומן בסך 2,628 שקלים במגירה מתחת לקופה, וספחי אשראי שהעידו על הכנסות שלא נרשמו במהלך הימים האחרונים.

בסך הכל, גילו המבקרים הכנסות של 2,799 שקלים שלא דווחו.

במקרה אחר הגיעו המבקרים לדוכן פירות וירקות שגם בו נערכה קניית ביקורת סמויה, שלא נרשמה בקופה. המבקרים ערכו תצפית על הדוכן וגילו שהמוכר מקבל כסף ולא רושם אותו בקופה או בכל תיעוד שהוא. בספירת הקופה נמצא עודף במזומן ובספחי אשראי של 3,315 שקלים.

במסגרת המבצע נתגלו אי רישומי תקבולים בשתי מספרות שונות בעיר: באחת מהן נתגלה כי הספר עובד כעצמאי מזה שנתיים, אך לא מנהל ספרי עסק כלל. באחרת נמצא כי הספר לא רשם הכנסות בסך כולל של 20 אלף שקלים במהלך השנה.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור – זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזה הם בשוק???
    01/05/2023 12:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מליוני שקלים במזומן במגזר הערבי ואף אחד לא מעיז לדבר אפילו לא 3000 שקל והם עכשיו גילו את סיבת הגרעון במדינה???