“מהפיכה אמיתית” • משרד הבריאות השיק את רפורמת התמרוקים

הרפורמה תפתח את השוק לתחרות, תחסוך זמן ותגדיל את מגוון התמרוקים בשוק, תוך שמירה על בריאות הציבור • בכנס עם היצרנים והיבואנים בתחום הונגשו פרטי הרפורמה והחדשנות שבה
תמי גיל
י"א ניסן התשפ"ג / 02.04.2023 14:00

משרד הבריאות מודיע כי ב-1.4.2023 נכנס לתוקף חלקה השני של רפורמת התמרוקים, שמטרתה הורדת הנטל הרגולטורי בשוק התמרוקים, תוך שמירה על בריאות הציבור – ובכך כלל הרפורמה נכנסת לתוקפה.

“רפורמת התמרוקים היא מהלך משמעותי ורחב היקף, שהוקדשו לו מאמצים ומשאבים רבים מצד כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות ואנו תקווה שתביא לירידת מחירים שתקל על הצרכנים”, אומרים במשרד הבריאות.

במסגרת הרפורמה פותחו שני מסלולי הצהרה חדשים:

– מעבר לשיטה של ייבוא על סמך הודעה בדבר שיווק (נוטיפיקציה) במקום רישיונות ממשרד הבריאות, באמצעות שלוש מערכות מחשוב חדשות המאפשרות רישום קל ומהיר. יבואנים ויצרנים לא יצטרכו עוד לקבל רישיון לכל תמרוק המיוצר או מיובא על ידם, ויוכלו לשווק תמרוקים בישראל, לאחר שיגישו למשרד הבריאות הודעה בדבר שיווק, בכפוף לתנאים הקבועים בפקודה.

– מסלול ייבוא מקביל של תמרוקים על בסיס אישור התאמה לתמרוק ייחוס (תמרוק בעל רישיון ממשרד הבריאות או שנעשה לגביו נוטיפיקציה), שכבר נכנס לתוקף ב-1.1.23 ומאפשר להגדיל את מספר התמרוקים ולפתוח את השוק לתחרות תוך שמירה על בריאות הציבור.

משרד הבריאות ימשיך לפקח על התמרוקים ויערוך בקרות ובדיקות מדגמיות בשוק.

ביום חמישי האחרון נערך כנס מקצועי, בהובלת מחלקת התמרוקים של משרד הבריאות, יחד עם היבואנים והיצרנים המקומיים בשוק התמרוקים, במטרה להציג ולהנגיש את המידע על רפורמת התמרוקים לעוסקים בתחום, לענות על שאלות בנוגע לרפורמה ומרכיביה ולהציג את החדשנות שברפורמה.

משה בר סימן טוב, מנכ”ל משרד הבריאות: “רפורמת התמרוקים נכנסת לתוקף לאחר שנים של עבודה מאומצת של כלל הגורמים הרלוונטיים שעבדו על המהלך.

“רפורמה זו מצטרפת לרפורמה במזון שנכנסה לתוקפה לפני מספר חודשים. הרפורמות נעשו לאחר עבודת מטה מעמיקה והן חלק מהאסטרטגיה של המשרד להוריד את הנטל הרגולטורי לצד שמירה על בריאות הציבור. עם זאת, תפקידנו כמשרד הבריאות להמשיך ולשמור על בריאותו של הציבור ומשכך, נמשיך ונפקח על השוק מנת להבטיח שכך יהיה.

“הרפורמה תאפשר פתיחה של השוק, שאנחנו מקווים שתתורגם להורדת מחירים. גורמי המקצוע במשרד הבריאות יפעלו להדריך את היבואנים והיצרנים בשוק התמרוקים במטרה שכמה שיותר מהעוסקים בתחום יעברו לייבוא של תמרוקים על בסיס נוטפיקציה. זהו שינוי פרדיגמה מהותי שמעביר את האחריות ממשרד הבריאות ליצרנים וליבואנים.”

רינת בכר, מנהלת מחלקת התמרוקים במשרד הבריאות: “כניסת החלק השני של הרפורמה לתוקף מחוללת מהפיכה אמיתית שמייצרת יישור קו עם הרגולציה האירופית ומקלה על העוסקים בשוק בצורה משמעותית. אנו מקווים שהעבודה הרבה שהושקעה אכן תגרום להגדלת התחרות בשוק ותביא להורדת יוקר המחיה תוך שמירה על בריאות הציבור. משרד הבריאות ממשיך בעבודה הקשה בהסברה, באכיפה ובפיקוח בנושא.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות