איראן מפרסמת: הרחפנים – והנזק במפעל הטילים המתקדמים • צפו

הרחפנים הופעלו מתוך איראן • הטלוויזיה האיראנית פרסמה תיעוד של שברי הרחפנים - והנזק שנגרם למבנה שהותקף • מקור המעורה בפרטים: "התקיפה הייתה מוצלחת והשיגה מטרתה" • שר החוץ האיראני: "בניסיון להפוך את מדינתנו למקום לא בטוח, אויבינו ביצעו את הפעולה הפחדנית"
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 20:57

מתקפת הרחפנים על המבנה של משרד ההגנה האיראני באיספהאן אמש “הייתה מוצלחת והשיגה את מטרתה”. כך אמרו ל’וואלה’ מקורות שמעורים בפרטי האירוע.

על פי הדיווח של ברק רביד, המקור ציין כי המתקן שהותקף הוא מפעל לייצור אמצעי לחימה מתקדמים של משרד ההגנה האיראני, שבו מתבצעת פעילות הקשורה לפיתוח טילים מתקדמים ביותר.

במהדורה המרכזית של חדשות 12 דווח, כי ההערכה היא שרחפני הנפץ שפגעו במרכז הפיתוח וייצור אמל”ח בעיר איספהאן שוגרו מטווח לא רחוק על ידי גורמים על הקרקע, שידעו לכוון אותם במיומנות אל המטרה.

על פי הדיווח, כדי להוציא לפועל את הפעולה הלילית בלב הרפובליקה האיסלאמית נדרשה תעוזה, מודיעין ויכולת טכנולוגית מן המעלה הראשונה.

המתקפה בוצעה נגד מפעל לייצור מל”טים מתאבדים מדגם שאהד 136 בתוך מתחם של התעשייה הצבאית האיראנית. הרחפנים טסו היישר לעבר מפעל הנשק, התפוצצו והותירו אחריהם נזק כבד.

כלי תקשורת באיראן פרסמו תיעוד של שברי הרחפנים שתקפו לכאורה את המתקן וכן הציגו את גג המבנה שהותקף. על פי התיעוד האיראני, לא נראה שלמבנה נגרם נזק חמור.

איראן הפנתה מיד אצבעה מאשימה כלפי ישראל וארה”ב. “בניסיון להפוך את מדינתנו למקום לא בטוח, אויביה של הרפובליקה האיסלאמית איראן ביצעו את הפעולה הפחדנית הזו”, אמר חסין אמיר עבדאללהיאן, שר החוץ האיראני.

מוקדם יותר היום דווח בבוול-סטריט ז’ורנל כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה, שהתרחשה ימים בודדים לאחר התרגיל המשותף של צה”ל וצבא ארה”ב – שבו תרגלו אפשרות של תקיפת מתקני הגרעין באיראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות