אחי הקטן צעק “ירו בי, אבא מת, אבא מת”: בנו של הנרצח משחזר

אור בן אליהו, בנו של רפאל הי"ד, שיחזר בשיחה מרגשת עם תמר איש שלום בחדשות 13 את רגעי האימה בהם פתח המחבל באש וירה לכל עבר, כיצד נמלט - ועל הרגע בו ראה את אביו שוכב בשלולית של דם • "שמתי לו יד על הגב וראיתי שלא נושם. אמרתי לו 'אבא סליחה אני אוהב אותך'"
חדשות 13
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 13:03

אור בן אליהו היה עם אביו, רפי הי”ד, אמו ואחיו הצעיר אצל סבתם בשכונה נווה יעקב בירושלים, בארוחת ליל שבת. בצאתם מבית הסבתא הם נקלעו לסיוט הגרוע מכל: המחבל עלקם ח’יירי פתח באש לעברם ולעבר כל מי שהיה בסמוך לבית הכנסת ‘עטרת אברהם’.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

אב המשפחה, רפי הי”ד, בן 56, נרצח במקום.

“היה יום שישי רגיל”, משחזר אור בשיחה עם תמר איש שלום ב’חדשות 13′, ביום שלאחר הפיגוע הרצחני. “סיימנו ארוחת שישי, נכנסנו לאוטו אני, אבא שלי, אמא שלי ואחי הקטן. התחלנו לנסוע 100-200 מטרים, פתאום קפצו עלינו זוג, שצעק ‘תעצרו את הרכב'”, אחר כך התברר לאור שאלו היו הזוג אליהו ונטלי מזרחי הי”ד, שגם הם נרצחו בפיגוע.

“הם צעקו ‘תתקשרו לאמבולנס, היה מחבל שברח ברכב לבן’. אבא שלי עם הלב זהב שלו בלם את הרכב, קפצנו החוצה, הוצאתי טלפון להתקשר למשטרה הוא הוציא טלפון להתקשר לאמבולנס. אמא רצתה גם לצאת מהרכב, צעקנו אליה ‘אל תצאי’. לא עוברות שתי דקות, אני מזהה רכב לבן מגיע במהירות מטורפת וישר הרגשתי”, סיפר אור בדמעות. “הוא בלם בחריקה ופתח את הדלת, צעקתי – זה המחבל, כולם תיכנסו תסתתרו, תברחו. היו שם אנחנו והזוג מזרחי, ועוד שלושה אנשים בחוץ. הוא יצא מהרכב והתחיל לרסס אותנו כמו ברווזים במטווח, לכל עבר, הסתובבתי והתחלתי לרוץ”.

אור סיפר כיצד נפצע אחיו הצעיר מתן מירי המחבל: “ראיתי את אחי שוכב על אמא שלי באוטו. הם ישבו שניהם באוטו מאחורה כשהגיע המחבל, הוא נשכב עליה, הוא ספג שני קליעים במותן. כנראה שהוא הציל אותה, כי אני לא יודע איפה זה היה פוגע בה. הוא פשוט נשכב עליה והגן עליה עם הגוף שלו. צרחתי לאנשים בחוץ תיכנסו לבתים – יש מחבל הוא יורה. הוא יצא מהרכב וירה לכל עבר, לא ראה בעיניים”.

אור הוסיף וסיפר: “הסתובבתי ורצתי, שמעתי את הכדורים שורקים לי ליד האוזן. לידי רץ מישהו וראיתי אותו נופל, חטף כדור. רצתי דקה, הייתי בתוך בניין, תפסו אותי משפחה שהכניסו אותי ואמרתי להם: אני חייב לצאת לראות מה קורה עם המשפחה שלי. כשיצאתי כבר היה שקט, לא היו יריות”.

אור מספר: “אחי הקטן החזיק את המותן ואמר ‘ירו בי אני פצוע, אבא מת אבא מת’. אמרתי לו: ‘מתן תחזיק את הפצע חזק תלחץ, אני הולך לראות מה עם אבא’. הלכתי לאבא שלי הוא חטף כדור בראש, ידעתי ישר שהוא מת, הוא שכב בתוך שלולית דם. שמתי לו יד על הגב, ראיתי שהוא לא נושם. ישבתי לידו אמרתי לו – ‘אבא סליחה, אני אוהב אותך’. נפרדתי ממנו”.

הראיון בחדשות 13

אור סיפר כי הראשונים להגיע לאירוע היו חובשים של איחוד הצלה. “קמתי בצרחות ואמרתי להם ‘אבא שלי מת, אחי נפצע תטפלו בו’. אמא שלי יצאה מהרכב ורצה, לא מצאתי אותה. ופתאום ראיתי אותה יוצאת מהשיחים בטלפון עם דוד שלי, ואז היא התחילה לצרוח: ‘בעלי הלך, רפי הלך’. כל זה בערב שישי. היינו בסך הכל צריכים לחזור הביתה, יצאנו לעזור להציל חיים. ואבא שלי הלך”.

אור מספר על הטראומה. “לראות את אבא שלי שוכב עם הפנים לרצפה, כל כך חסר אונים. כל האנשים בחוץ לא ידעו מה לעשות, כולם בורחים, ערב שישי אנשים יוצאים מהבתים לא יודעים מה לעשות, שומעים יריות. לא ידעתי מה לעשות. התחילו לזרום כוחות בקצב מטורף לזירה, את אחי פינו, לקח קצת זמן עד שהבנו איפה הוא, בהר הצופים. מתן מיכאל בן אליהו, תתפללו בשבילו. מצבו קשה אבל יציב ברוך השם”.

אור סיפר על אביו, שלא הפתיע אותו שרצה לצאת ולעזור בשעת הפיגוע: “איזה לב היה לאבא שלי. היה בן אדם זהב, לב גדול תמיד חיפש למי לעזור, אהב את כולם וכולם אהבו אותו. הוא היה בן אדם כל כך מיוחד, כמו חבר בשבילי. האיש שהייתי מתייעץ איתו, שהייתי רואה איתו כדורגל, שהייתי מטייל איתו. הוא היה אמור לטוס לאחי בארה”ב, אמור להיוולד לו עוד נכד. במקום להיות בברית הוא בבית קברות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות