“אכזרי, מעורר פלצות”: מאסר עולם למחבל שרצח את אורי אנסבכר הי”ד

על המחבל שרצח את הנערה נגזרו בנוסף לעונש מאסר העולם עוד 20 שנות מאסר • ישלם פיצוי בסך 250,000 ש"ח לעיזבון המנוחה וכן פיצוי נוסף בסך 75,000 ש"ח לכל אחד מהוריה, אחיותיה ואחיה • השופטים כתבו: "שירת חייה הסתיימה בצעקה"
חיים טוויל
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 11:32

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ראשון) מאסר עולם ו-20 שנות מאסר על המחבל ערפאת א-רפעאיה שהורשע בהתעללות וברצח אורי אנסבכר הי”ד, הצעירה בת ה-19,  ביער הסמוך לעין יעל בירושלים לפני 4 שנים.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

בנוסף קבע בית המשפט כי א-רפעאיה ישלם פיצוי בסך 250,000 ש”ח לעיזבון המנוחה וכן פיצוי נוסף בסך 75,000 ש”ח לכל אחד מהוריה, אחיותיה ואחיה.

השופטים כתבו בהכרעת הדין, בין היתר, כי המחבל פעל מתוך “התנהגות ברוטאלית ולא אנושית” וביצע “מעשים אכזריים ומעוררי פלצות”.

“שירת חייה הסתיימה בצעקה”, הוסיפו השופטים.

נועה, אימה של אנסבכר הי”ד, העידה בבית המשפט לפני כשלושה שבועות בדיון הטיעונים לעונש המחבל.

בקול חנוק מדמעות אמרה: “עצם הרצח והאובדן שלה הוא איום ונורא, אבל לצערי זה לא הכול. מסתבר שיש גם את השאלה איך בן-אדם יוצא מהעולם. כמעט ארבע שנים אין רגע שאני לא עוצמת את העיניים, נמצאת שם ביער ושומעת את הצעקות שלה. אין רגע שאני לא רואה אותה, גם כשהיא לא הייתה יכולה לצעוק, חושבת מה היא עברה וכמה היא פחדה. זה לא אנושי”.

ביוני 2020, הודה ארפעיה בביצוע הרצח בכוונה תחילה ובעבירות נוספות, אחרי שהכחיש את מעשיו מספר חודשים קודם לכן.

בית המשפט קבע כי המחבל תקף את הנערה אנסבכר באלימות קשה ובאכזריות, ורצח אותה כפי שפורט בכתב האישום. עוד נקבע כי העבירות בוצעו ממניע לאומני.

אנסבכר, בת ה-19, יצאה ב-7 בפברואר 2019 ממרכז ‘יעלים’ לילדים ונוער בסיכון, שם שירתה כבת שירות לאומי, ליער הסמוך. המחבל, ששהה בישראל ללא אישור, הגיע למקום עם סכין. בכתב האישום נכתב: “הנאשם הבחין באורי והחליט להורגה בשל היותה יהודייה. הוא תקף אותה באלימות קשה ובאכזריות. הנערה נאבקה ברוצח, אך זה התגבר על התנגדותה ודקר אותה פעמים רבות בכל חלקי גופה – עד שמתה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דם יהודים אינו הפקר
    29/01/2023 11:49
    יהודי
  1. השם ייקום דמה של הקדושה אורי.
    כל כך חבל שאין עונש מוות למחבל הארור הזה יימח שמו וזכרו. הוא צריך להיהרג בעינויים כמו אייכמן ימשו”ז. התורה אומרת שצריך להרוג את הרוצח.

  2. עצה טובה
    29/01/2023 16:51
    אלנקם
  3. פשןט תירו לו 2 כדורים בראש.