מנכ”ל פייזר: “החיסון שלנו לתינוקות יעיל במניעת הדבקה ב-80%” • צפו

אלברט בורלא ל'כאן חדשות': "הקורנה תהיה פה עוד זמן רב, אך נוכל לחזור לשגרה באמצעות תרופות וחיסונים" • משרד הבריאות יקדם את אישור חיסוני הילדים הקטנים עוד השבוע
תמי גיל
כ"ז סיון התשפ"ב / 26.06.2022 18:55

אלברט בורלא, מנכ”ל חברת התרופות ‘פייזר’, הצהיר היום (ראשון), בריאיון שהעניק למואב ורדי ב’כאן חדשות’, כי  החיסון של החברה לתינוקות “יעיל במניעת הדבקה בקורונה ב-80%”.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

על השאלה האם הקורונה תלווה את האנושות עוד זמן רב – השיב בורלא: “כן, הקורנה תהיה פה עוד זמן רב, אך נוכל לחזור לשגרה באמצעות תרופות וחיסונים”.

בשבוע שעבר הייתה זו חברת ‘מודרנה’ שהודיעה כי הנוסחה החדשה של החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה הביאה לתגובה חזקה של המערכת החיסונית נגד תת-וריאנטים של האומיקרון.

לפי החברה, חודש לאחר קבלת החיסון המשופר, נצפתה עלייה של ממש בחיסוניות, בלי תלות בתחלואה קודמת בקורונה.

משלוח ראשון של החיסון צפוי באוגוסט, לפני קבלת אישור מה-FDA וממנהל התרופות האירופי למתן מנת דחף.

בדיון מעקב שהתקיים היום בוועדת הבריאות של הכנסת, ציין מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש שצט”מ יכונס שוב בהמשך השבוע לדיון והצבעה על אישור חיסוני הילדים בגילאי חצי שנה עד חמש, וכבר מתקיים שיח מול פייזר ומודרנה להבאת מנות מותאמות לארץ.

יו”ר הוועדה, ח”כ עידית סילמן, סיכמה את הדיון בקריאה לאשר את חיסוני הילדים הקטנים מהר ככל האפשר, ובבקשה לשפר בדחיפות את ההסברה לציבור הרחב לגבי ההמלצות העדכניות להתחסנות במצבים שונים, כגון לאחר החלמה, ודרכי ההתנהלות המומלצות למוסדות, עסקים ומשפחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות