מנדבליט רוצה לדחות פינוי ערבים משיח ג’ראח • בן גביר: מתקפל

כ-75 אלף מתפללים הגיעו למסגד אל-אקצא • התפרעות הכוללת יידוי אבנים, חפצים, השלכת רימון עשן וירי זיקוקים לעבר השוטרים בשער שכם: 53 בני אדם נפצעו ושמונה מהם פונו לבתי חולים • ח"כ איתמר בן גביר: "קבוצת בריונים משייח' ג'ראח מאיימים, אז היועץ המשפטי מתקפל בפניהם"
אריה ריבקינד
כ"ז אייר התשפ"א / 08.05.2021 23:25

כוחות משטרה ומג”ב פרוסים הערב (מוצאי שבת) ברחבי העיר העתיקה בירושלים. כ-75 אלף מתפללים מוסלמים הגיעו למסגד אל-אקצא.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

הכוחות פועלים בעקבות מחאה שהחלה בשער שכם, תוך התפרעות הכוללת יידוי אבנים, חפצים, השלכת רימון עשן וירי זיקוקים לעבר השוטרים.

הכוחות החלו בפעולות לפיזורם תוך שימוש באמצעים, במטרה להשיב את הסדר במקום וצמצום הפגיעה במרקם החיים בשעות אלו בהן המקום משמש ציר כניסה ויציאה עיקרי לעשרות אלפי המתפללים.

53 בני אדם נפצעו בשער שכם ושמונה מהם פונו לבתי חולים.

“נפעל ביד נוקשה כלפי אותם מפרי סדר שפוגעים בעשרות אלפי המתפללים, ביטחונם וביכולת לנוע באופן בטוח וחופשי במהלך תפילות הרמאדן”, אומרים במשטרה.

שני פורעים נעצרו על ידי השוטרים בשכונת שיח ג’ראח לאחר שתקפו את השוטרים בגז פלפל. כוח משטרה שהבחין במספר פורעים גורמים נזק במקום, ניגש לעברם לבצע את מעצרם ואז הותקף על ידם בגז פלפל. בחיפוש על שני הפורעים שנתפסו, נמצאו כלי תקיפה והשניים הועברו לחקירה.

מוקדם יותר הערב שוטרים הותקפו ברחוב הגיא ושני חשודים נעצרו.

לא הרחק משם יודו אבנים לעבר שוטרים, ואחד השוטרים נפצע בפניו. חשוד נעצר.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה פרסם הודעה מיוחדת: “אנו מצדיעים לאנשינו האיתנים הנמצאים בירושלים ובמסגד אל-אקצא ואומרים להם שהמפקד מוחמד דף הבטיח לכם – והוא לא יפר את הבטחתו”.

בתוך כך היועץ המשפטי לממשלה מתכוון לפנות לבג”ץ ולבקש לדחות את הדיון שהיה צפוי להתקיים ביום שני בעניין צווי פינוי שניתנו למספר משפחות ערביות מנכס בבעלות יהודית בשכונת שייח ג’ראח – החלטה שהובילה לעימותים האחרונים בירושלים.

יו”ר עוצמה יהודית וחבר ועדת חוץ ובטחון, ח”כ איתמר בן גביר, הגיב:  “בקשתו הצפויה של היועמ”ש לדחות בעליון את הדיון בעניין פינוי המשפחות משכונת שמעון הצדיק, היא התקפלות בפני הטרור ומתן זכות ווטו לבריונים לנהל את מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “לאורך כל השנים היועמ”ש ואנשי מערכת המשפט מדברים על הצורך בשלטון החוק ועל כך שחייבים לקיים החלטות בית המשפט, אבל מסתמן שהתייחסותם היא רק לגבי יצהר ונוער הגבעות, אולם כשקבוצת בריונים משייח’ ג’ראח מאיימים, אז היועמ”ש מתקפל בפניהם. אסור לתת לטרור לנצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות