זיקוקים, אבנים: עימותים קשים בהר הבית – 17 שוטרים נפצעו

מאות מתפללים מוסלמים ירו זיקוקים ויידו אבנים, בקבוקים וחפצים לעבר שוטרים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובהם רימוני הלם • מנסור עבאס: "מסגד אל אקצא הוא קו אדום מבחינתנו. שליטת המוסלמים בהר הבית ובמסגד היא מוחלטת" • ארדואן צייץ בעברית נגד ישראל • צפו
חיים טוויל
כ"ז אייר התשפ"א / 08.05.2021 21:50

עימותים פרצו אמש (שישי) במתחם הר הבית בירושלים ביום שישי האחרון של הרמדאן.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

מאות מתפללים מוסלמים ירו זיקוקים ויידו אבנים, בקבוקים וחפצים לעבר שוטרים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובהם רימוני הלם.

17 שוטרים נפצעו, אחד מהם במצב בינוני.

הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 205 פצועים במזרח ירושלים, בהם אחד במצב קשה.

מהמשטרה נמסר: “כוחות המשטרה ומשמר הגבול פועלים במקום במטרה להביא להרגעת הרוחות, איתורם של המתפרעים והשבת הסדר במקום”.

במהלך הלילה פוזרו המפגינים מהמקום, לאחר שחלקם התבצרו במסגדים.

במהלך מהומות בשכונת שייח ג’ראח נפצע שוטר באורח בינוני מפגיעת אבן בפניו. “נגיב ביד קשה לכל הפרת סדר אלימה, התפרעות ופגיעה בכוחותנו, ונפעל לאיתורם של האחראים לכך ומיצוי הדין עימם”, אמרו במשטרה.

לאחר העימותים הקשים אתמול בהר הבית, המהומות באזור מתחם אל-אקצא התחדשו גם היום.

על פי הודעת המשטרה, באזור נפרסו כוחות שיטור ומג”ב כדי לאפשר את הגעת המתפללים הרבים להר הבית “לצד שמירה על ביטחונם של באי העיר העתיקה”.

במהלך הערב הותקפו שוטרים ברחוב הגיא. שני חשודים במעשה נעצרו והועברו לחקירה.

בעקבות מחאה בשכונת שייח’ ג’ראח שבמזרח ירושלים בהשתתפות עשרות אנשים ושבמהלכה החלה הפרת סדר שכללה בין היתר הנפת דגלי פלסטין ויידוי אבנים לעבר הכוחות, החלה המשטרה בפעולות לפיזורם תוך שנאלצו להשתמש באמצעים.

בשעות אחר הצהריים היום עצרה המשטרה כמה אוטובוסים במחלף עין חמד שבכביש 1, עם מתפללים מוסלמים מצפון הארץ שהיו בדרך לירושלים לתפילת לילת אל-קאדר בהר הבית. זאת בעקבות מידע מודיעיני על כוונתם להפר את הסדר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב היום לאור אירועי סוף השבוע, ובהודעה חריגה שפרסם במהלך השבת אמר: “ישראל פועלת באחריות כדי להבטיח חוק וסדר בירושלים תוך שמירה על חופש הפולחן במקומות הקדושים”.

שר הביטחון בני גנץ אישר את תוכנית צה”ל להעלאת הכוננות ואת ההיערכות לקראת לילת אלקאדר והשבוע הקרוב. “אסור לתת לקיצוניים באף צד לגרום להסלמת המצב. ישראל תמשיך ותפעל לשמירה על חופש הפולחן בהר הבית ותתנהל באחריות הנדרשת, ולצד זאת לא תאפשר לטרור להרים את ראשו או לפגוע בסדר הציבור”.

יו”ר רע”מ מנסור עבאס: “מגנה בתוקף את הפגיעה האלימה בקדושת מסגד אל אקצא ובמתפללים. מסגד אל אקצא הוא קו אדום מבחינתנו. שליטת המוסלמים בהר הבית ובמסגד היא מוחלטת”.

נשיא טורקיה רג’פ טאייפ ארדואן פרסם במוצאי שבת בחשבון הטוויטר שלו הודעת גינוי בשפה העברית כלפי ישראל, בעקבות המהומות שהתרחשו בסוף השבוע האחרון בירושלים.

“אנו מגנים בחריפות את ההתקפות המתועבות של ישראל נגד מסגד אל-אקצא, המתרחשות למרבה הצער בכל חודש רמדאן”, כתב ארדואן. “כטורקיה, אנו נמשיך לעמוד לצד אחינו ואחיותינו הפלשתינים בכל הנסיבות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות