זלזול מחפיר • צפו: שוטרים פירקו חתונה המונית של אדמו”רים בב”ב

חתונת ענק של נכדי האדמו"רים מדאראג וקרעטשניף בבני ברק מעוררת סערה: מאות חסידים רקדו בצפיפות באולם סגור, מתעלמים מהסגר ומהנחיות הבריאות • המשטרה פיזרה את המשתתפים וחילקה קנסות • ונציגי יהדות התורה? שותקים שתיקה מבישה
חיים טוויל
ו' שבט התשפ"א / 19.01.2021 01:19

זלזול מחפיר: מאות חסידים השתתפו הערב (שני) בחתונת נכדי האדמו”רים מדאראג וקרעטשניף בבית המדרש של חצר דאראג בבני ברק, תוך התעלמות בהנחיות משרד הבריאות ותוך זלזול בסגר ההדוק.

בתוך אולם בית המדרש הסגור, חגגו המשתתפים, יחד עם מאות ילדים, כאשר רובם עוטים מסיכה על הפנים.

המשטרה שהוזעקה למקום הגיעה למקום לאחר הודעה מכתב חדשות 12, פיזרה את המשתתפים וחילקה קנסות למארגנים.

מהמשטרה נמסר: במהלך פעילות מבצעית של שוטרי תחנת בני ברק, הגיעו השוטרים לישיבה שבה נערכה חתונה בניגוד לתקנות הקורונה. עם הגעת הכוחות, הורו לנוכחים לעזוב את המקום, רשמו מספר קנסות בסך 5000 ש”ח לבעלי תפקידים, ומארגן האירוע יוזמן לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה.

הנוכחים פוזרו על ידי המשטּרה תוך מספר דקות והמקום נסגר כשהוא ריק מאדם.

התיעוד מהחתונה עורר סערת רוחות, שכן צילומים אלה באים בשעה שמספר החולים בציבור החרדי נוסק בצורה דרמטית, ומשפחות רבות מתמודדות עם בני משפחה חולים המאושפזים במצב קשה, לצד משפחות היושבות ‘שבעה’.

איש היח”צ ירח טוקר הגיב: “הילדים שלי לא יצאו מהבית פיזית כמעט חודש. השכנים והחברים והידידים שומרים מאד מאד. כשרואה את הסרטון מבני ברק של החסידים הרוקדים, אני עם צמרמורות נוראיות. בדיוק בשעה שמקבל הודעות על עוד יולדת ועוד חרדית במצב אנוש. לפעמים פשוט אין מילים”.

העיתונאי יקי אדמקר: “נציגי יהדות התורה שותקים. שתיקה מבישה שתהיה לה חלק בהפרה ההמונית הבאה”.

הפרשן עמית סגל: “הטיעון החרדי בזכות פתיחת תלמודי התורה מסיבות ערכיות מתבטל אל מול התמונות המקוממות מחתונות ענק פיראטיות בריכוזים חרדיים.

“זו לא התורה ולא ערכים, אלא הפקרות שתפגע בחוגגים פעמיים: מיידית, במישור הבריאותי כשמשתתפי החתונה יובהלו לבתי חולים בעוד שבוע שבועיים; ובהמשך במישור הפוליטי כשנציגיהם יובהלו לאופוזיציה בעתיד על רקע המיאוס בציבור הכללי מחוסר ההנהגה וחוסר המנהיגות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבל אשמים אנחנו
    19/01/2021 01:29
    אברהם י.
  1. יש גבול לחוסר האחריות של חלק ממנהיגי הציבור, בהתנהלות מקוממת ביותר אל מול נגיף הקורונה אנשים נפטרים כמו זבובים, אנשים עוברים סבל נוראי, והם מזלזלים במסכות, והם לא שומרים את המרחק הנדרש, והם חוגגים חתונות המוניות. האם יצאתם מדעתכם?!

  2. העיקר העסקונים צודקים
    19/01/2021 10:43
    דוד
  3. נמשיך ללכת ללמוד תורה ולא ללכת למלוניות. ככה נשמור הכול טוב טוב בפנים.
    כמה עצוב, חילול שם שמים ברבים