“דוגמא ומופת” • אבל בפתח תקווה: רב השכונות – הגר”י שרעבי זצ”ל

הגאון רבי ישראל שרעבי זצ"ל, רב שכונות שערייה ומחנה יהודה ומוותיקי הרבנים בפתח תקווה, בה כיהן  למעלה מיובל שנים - נפטר בגיל 76 • "היה אהוד מאוד על תושבי העיר בכלל ובמיוחד על תושבי השכונות"
יוסף גרינבוים
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 20:42

ברוך דיין האמת: בפתח תקווה נפטר היום (רביעי), בגיל 76, הגאון רבי ישראל שרעבי זצ”ל, רב שכונות שערייה ומחנה יהודה ומוותיקי הרבנים בפתח תקווה, בה כיהן  למעלה מיובל שנים ומיקירי העיר.

בשנים האחרונות נחלש ועבר לגור בבית בנו. למרות ייסוריו והקושי בדיבורו, המשיך במסירת השיעורים.

היום, למרבה הצער, התמוטט ונפטר.

המנוח זצ”ל נולד וגדל בשכונת מחנה יהודה, אליה הגיעו הוריו הגאון רבי זכריה שרעבי זצ”ל ואמו מתימן בראשית שנות ה-30. הוא סיים את לימודיו בבית הספר היסודי ‘נצח’ והמשיך לישיבת בני עקיבא בכפר הרא”ה, לאחריה התקבל לישיבת חברון בירושלים.

בהגיעו לפרקו התחתן עם רעייתו, הרבנית שושנה ע”ה, בתו של הרב אביגד משולם ז”ל, שנפטרה בשנת תשע”ז.

עוד בהיותו תלמיד, הוסמך לרבנות ומאז נקרא למילוי תפקידים רבניים ציבוריים רבים.

בשנת 1973, כשהוא בן 30 בלבד, נבחר על ידי המועצה הדתית, נציגות העירייה ונציגי הציבור לרב השכונות מחנה יהודה ושעריה.

במסגרת תפקידו זה ניהל את מחלקת הכשרות של המועצה הדתית של פ”ת. במשך כל שנות כהונתו כרב השכנות, היה מוסר שיעורים בבתי ספר, בתי נוער, במתנס”ים וחוגי הורים. כמו כן, ייעץ בנושאי טהרת הבית והמשפחה, שלום בית, ותמיד שימש אוזן קשבת לכלל הציבור שהגיע לביתו בכל שעות היום.

ראש העיר רמי גרינברג ספד: “הרב ישראל שרעבי זצ”ל, רב שכונות שעריה ומחנה יהודה למעלה מ-50 שנה, היה אהוד מאוד על תושבי העיר בכלל ובמיוחד על תושבי השכונות שעריה ומחנה יהודה. תמיד דאג להשתתף בשמחות ובאבל תוך תמיכה במשפחות. הרב שימש דוגמא ומופת לתושבי השכונות ולכל מי שבא איתו במגע. אני כואב על האובדן ושולח תנחומים בשמי ובשם תושבי העיר למשפחתו המורחבת.”

לאחרונה הנציחה העירייה את אישתו של הרב ישראל שרעבי, הרבנית שושנה שרעבי במועדון “שערי שושנה” – אשר נמצא בשכונת שעריה. הרבנית הייתה מוכרת מאוד בפעילותה הציבורית ובמסירותה למען הכלל.

הלוייתו של הרב תתקיים הערב בשעה 22:30 בבית העלמין סגולה, שם ייטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות