הגבלות עזרו? מחקר: ‘מגמת האטה בתחלואה, המגיפה בדעיכה’

מחקר באוניברסיטה העברית מצביע על האטה במספר החולים במצב בינוני וקשה • אחד החוקרים: "​​​​​​​מגמת ההאטה נמשכת מזה זמן, והמסקנה ממנה לא שאפשר לפתוח יותר אבל בפירוש לא צריך להחמיר" • "הגבלת התקהלות במקום סגור לעשרה אנשים ובמקום פתוח ל-20 - בעצם עבד"
חרדים 10
ז' אב התש"פ / 28.07.2020 14:18

ממחקר שנערך בימים האחרונים באוניברסיטה העברית בירושלים עולה, כי מאז שהחל יישום הגבלת ההתקהלויות לפני עשרה ימים, חלה האטה במספר החולים במצב בינוני ובמצב קשה – וישנו צפי להאטה נוספת בימים הקרובים.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

מנתוני המחקר – שפורסם ב’ישראל היום’ – עליו עמלו, בין היתר, פרופ’ רן ניר פז, פרופ’ רונית קלדרון מרגלית, פרופ’ דורון גזית, עולה כי מקדם ההדבקה  ירד לפחות מ-1.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

קצב הדבקה של פחות מאחד מסמן ירידה בהתפשטות המגיפה (מקדם הדבקה 1 = כאשר חולה מדביק חולה אחד נוסף).

פרופ’ ינון אשכנזי, מכון רקח לפיזיקה באוניברסיטה העברית, ממחברי הדו”ח: “המדד שלנו שמורכב מניתוח נתוני החולים הבינוניים והקשים מראה האטה ניכרת בהדבקה, כאשר זמני ההכפלה מגיעים ל-20 נראה שקצב ההדבקה מאט. מקדם ההדבקה הוא כ-0.99. וזה אומר שהמגיפה בדעיכה”.

לדבריו, “המסקנה שלנו היא שהצעדים שנלקחו ב-17 ביולי, בהם הגבלת התקהלות במקום סגור לעשרה אנשים ובמקום פתוח ל-20, בעצם עבדו. מגמת ההאטה נמשכת מזה זמן, והמסקנה ממנה היא לא שאפשר לפתוח יותר אבל בפירוש גם לא צריך להחמיר.

“המסקנה היא שהמגבלות הקיימות עבדה וצריך לחשוב איך מייצרים חיים במגבלות האלה. הדבר הטוב הוא שלא נאלצנו לעשות סגר מלא אלא סגר חלקי”.

בימים האחרונים הגיע מספר המאושפזים בבתי החולים לשיא של כ-740.

פרופ’ אשכנזי: “יהיו עוד מאות אנשים שימותו בגל הנוכחי. אבל מעכשיו נהיה במגמת האטה. נתחיל לראות את הירידה בכמות החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות